Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Half Life 2 Recension

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag äntligen spelat igenom Half Life 2. Som är en del av Orange box som jag köpte i höstas. Det tog ett bra tag om man ska räkna med att jag köpte spelet först till PC hösten 2005. Men nu tillbaka Xbox versionen. Half Life 2 är ett spel som troligtvis alla har hört något om. Det är riktigt bra spel. Det är inte bara att skjuta hela tiden utan man får göra lite olika problemlösningar oxå. Spelat handlar om Gordon Freeman som än en gång måste hjälpa till och reda ut allt som är fel. Denna gången skall han hjälpa motståndsrörelsen mot combines och utomjordingar. Staden det utspelar sig i heter City 17 och hålls under sten hård kontroll av The combine. Gör man något fel så dör man eller har man tur så sätts man i fängelse med toryr. Kan ungefär liknas med natzi tyskland.
Man får uppleva många olika miljöer under Gordons äventyr och det är nog ett av de bästa äventyren jag har spelat någonsin. I spelet träffar man en tjej som heter Alyx och hon är så himla verkligehets trogen att man gillar henne direkt. Citat av Mikael från Gamereactor : "jag SKA banne mig gifta mig med Alyx. På något sätt." Grafiken är inte av toppklass men det är ju inte så konstigt eftersom det var 3år sen spelet kom till PC.

Betyget till detta spel är självklart ett toppbetyg.

Grafik 9
Ljud 10
Kontroll 9
Hållbarhet 9

Totalt 9 av 10




Efter detta ska jag spela igen om Episode One & Two som jag längtar till. Förhoppningsvis tar det inte lika lång tid att klara som Half Life 2 :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: