Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

My Dream

Kategori:

Inatt drömnde jag att jag bodde i Malmö fast det var ändå Skara. Jag hade sånt tur hela tiden att jag hittade massa pengar vart jag än gick. Senare hittade jag oxå riktigt gamla mobiltelefoner liggade på ett ställe. Jag plockade på mej allt utan att tänka mej för. Jag kände hur rik jag kunde bli om det fortsatte så här så jag reste till London av någon anledning.

Väl i London så gick det dock inte lika bra. Regeringen hade ingen koll alls på kriminaliteten och 10.000 människor var hemlösa. Jag och Pontus (som senare blev Idol Ola) gick omkring på stan för att fixa lite pengar som vi kunde köpa mat för. Överallt så försökte folk bygga sina egna hus/skjul med plankor som de hittat. Efter att vi gått runt på stan ett tag så blev vi rånade av ett gäng men som tur var så kom det några för att hjälpa oss.
Vi gick iväg och skulle köpa en hamburgare på Burger King och då såg vi att alla affärer hade ett nummerlappssystem och man fick bara gå in 1 och 1 i affären eftersom regeringen ville minska på brotten i staden. Jag sökte jobb på Burger King och på något annat jobb som hade hand om försäkringar men jag fick inget. Utan mat och hus så höll jag på att börja leva som en uteliggare men som tur var innan det hände så vaknade jag av att jag fick ett Sms av Åsa =).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: