Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

System Administrator - Kvarteret Skatan

Detta är en av mina favoritsketcher i serien Kvarteret Skatan

Maja super mej full!!!

Jag och Maja hade kommit överens om att vi skulle träffas och ha grillparty någon dag i veckan. Vi bestämde senare att vi bara skulle dricka någonstans. Tyvärr så var alla man vänner som man kunde festa med upptagna med något annat. Så det blev bara jag, Carro, Åsa och Maja. Vi satt i Carros lägenhet och spelade kort. Sen sa Carro att hon ville ut och festa i skövde. Patrik var så snäll att han hämtade oss kl 10. Efter 40min (säkert mer) så kom vi hem till mej. Där festade vi ännu mera. Klockan han bli halv 1 innan vi gick ut. Jag och Åsa tappade bort Maja och Carro direkt när vi gick ut. Jag och Åsa gick till stan o sen gick vi hem igen.
Idag när vi vaknade så mådde båda så grymt dåligt. Varför blir man alltid så full när man festar med Maja. Varje gång så blir ja kanon. Vilket e grymt skoj men inte alltid dagen efter.

Day of the Dead : The Beginning

Kategori: Film Recensioner

image99Jag och Åsa hyrde igår ovanstående film. Här kommer en VARNING så att ingen mer person hyr eller köper skiten.
Filmen börjar med att man får se från 1968 då det är massa soldater som försöker stoppa alla zombies som stormar ut från ett sjukhus. Då verkar filmen kass men fortfarande sevärd. Efter en stund så börjar filmen i nutid och man får följa några människor på ett mentalsjukhus. En av patienterna hittar en termos och i den så ligger det en behållare som innehåller en gas. Huvudrollsinnehavarna andas in gasen o så får man följa dem hur de mer och mer förvandlas till zombies. Allt är så himla dåligt att jag som älskar zombiefilmer klagade konstant på dåliga repliker, dåliga effekter och dåligt manus. När det bara är 15 min kvar av filmen då börjar zombierna komma till "liv". En sak som ja störde mej frukansvärt mycket på var att zombiesarna kunde prata. Hur skulle de kunna göra det när de är hjärndöda. Allt de bryr sej om är kött. Denna filmen skulle handla om hur den första zombien blev till innan den bra filmen Dawn of the dead. Gör man en sån här film så måste ju zombierna likna dem som är i den andra filmen annars funkar ju inget. Så fruktansvärt DÅLIGT! Det är så pinsamt att kolla på denna rulllen att ja ber alla slänga skiten om ni får den.

Betyg

0 av 5

Grattis Frida!! Grattis Mej & Åsa

Kategori: Allmänt

Idag var ja i Skara för att fira Frida som fyllde 24 år. Det var myckte trevligt i Fridas och hennes mors lilla hus, har aldrig varit där förut. Vi bjöds på laxpaj, Kycklingpaj och Sallad. Efter maten så kom fikat. Det var en riktigt smaksig cheescake. Jag fick offra mej så jag fick äta 3 bitar. Efter 2 lite mer än 2 timmar så var det dax att gå hem. När jag kom till skövde så öste regnet ner. Samma sak var det när ja skulle åka till skara. Då öset regnet ner när ja gick och slutade när jag var framme. WHY??

Tjohopp nu slutar åsa snart o vi ska "fira" vår 7:e månad ihop idag. Så nu e det dax att jag göra mej snygg iför ikväll :P

Foo Fighters badbyxor

Kategori: Allmänt

image96Detta kallar ja badbyxor med stil. Att ha Foo Fighters badshorts på stranden skulle ju äga alla o allt när man solar o badar.

Arvikafestivalen-07 Part 3

LÖRDAGEN

Ja då var det dax. Sista dagen på festivalen och vi vaknar upp på morgonen rätt så pigg. Vi(åsa, Jag & patrik) åker in till stan för att bada igen. Men när vi är framme vid vattnet så blir det så kallt så jag skiter i att bada. Patrik försökte få i mej men det gick inte den dagen. Vi gick in till staden för att äta men hittade inget som var värt att betala massa pengar för så vi köpte lite mat på coop. När vi har handlat så börjar det regna så vi går till bussen. Då ser vi en taxi som kommer så vi går mot den för att prata. Då kommer bussen som vi väntade på. Suck. pratar med taxisnubben men han tar 100kr för att köra till området. Så vi går tillbaka till busshållplatsen. Då kommer det en annan taxi. Han tar bara 20 kr per person så vi åker med honom. Det var lätt den tråkigaste chaufför jag åkt med. Han sa inte ett ord på hela resan. Vi försökte ska konvesationer men det gick inte att få honom att prata.

Väl tillbaka i campet så börjar regnet ösa ner. Vi sätter oss i campet under "partytältet" som Pontus o Stefan har byggt för att få skydd från regnet. Vilket var riktigt bra gjort. Så vi satt där hela dagen och kvällen. Från 3 till 9 på kvällen. Spelade kort o frös. Men så fort alkoholen åkte fram så blev man varm o go. Stefan ville verkligen åka hem. Från hans mun hörde man - "JAG VIIIILL HEEEEEEM!!"

När klockan blev natt så badade Pontus i gyttjan o han blev så sjukt lerig. Patrik o Stefans tält gick inte att sova i det var bara en än lerpöl. Klockan 2 på natten när våran sprit var slut så gick vi till sängs. Hade ingen idiot snott min o Åsas sprit så hade vi säkert varit uppe längre. Så jävla onödigt att sno sprit från andra.

SÖNDAGEN

Vaknade kl 10 denna morgon ganska slöa. När vi kom ut i tältet så var redan Patrik & Stefan redo för att åka så det åkte hem med jenny o Rebecca i baksätet. Vi började att packa ihop våra grejor och efter att vi väntat en bra stund på Viktor och pontus som gick iväg för att packa bilen med lite grejor. När det kom tillbaka efter 11 så gick vi ut från campingen för sista gången för iår. När vi packat klart bilen så åkte vi till Karlstad för att äta lite mat. Det blev en mycket välkommen hamburgare från Burger King som fick placera sej i magen. Efter maten så fortsatte resan hem. När vi kom hem och det var riktigt skönt att komma hem till soffan och sängen.

I´ll be back next year arvika.

Maybe Just Maybe

Mer bilder finns på http://darkoo.bilddagboken.se/

Arvikafestivalen-07 part 2

FREDAGEN

Jag vaknade som sagt i tältet efter bara 2 timmars sömn. Halv 9 var klockan. Fan vad jag störde mej på campet som låg vid vattenbåset den morgonen. Det spelade högsta musiken på hela Campingen vilket gjorde att många inte kunde höra sin musik lr sova. Vilket fall som helst så vaknade jag upp vid sidan om Åsa och vi myste lite innan vi gick ur tältet. Det var skitskönt väder ute. Pontus o Josefin skulle iväg för att duscha nere vid festivalområdet för 20kr. Jag och Åsa hängde på. När vi hade gått halvvägs så kommer Åsa på att hon har glömt att ta med sitt schampoo. Så det var bara att gå tillbaka. När vi kom till ducharna så var varmvattnet slut så vi bestämde oss för att ta gratis frukost oxå men det var oxå slut. Puh! Jag kom med idén att vi skulle åka in till stan för att bada istället. Visst det skulle bli kallt men det skulle duscharna oxå. Vi gick tillbaka till campet där vi frågade Patrik och Stefan om de skulle med. Efter vi fått i oss lite frukost så tog vi bussen till stan.
Väl framme i stan så gick vi mot badstället där vi badade förra året. La oss nästa på samma ställe om förra året oxå. Efter vi solat en stund och blivit varma så gick jag, Stefan och Åsa ner mot de djävulska stenarna som ligger på botten o bara väntar på att få skada alla som går på dem. Tog säkert 5 min för mej och Stefan att komma ut till midjehöjd. Åsa nöjde sej att tvätta sej när hon hade vattenhöjden på knäna. Vi stog där ett bra tag innan vi doppade oss. När känseln i kroppen försvann så gick det bra att doppa sej. Efter att vi tvättat av oss så skulle man upp. AJJajjajjj! $#!!# Stefan försökte på sej att flyta och ta sej fram med hjälp med händerna. Det gick bra i början men när vi kom till det grunda så hade han fruktansvärda besvär med att gå upp utan att få så grymmens ont. Efter badet så solade vi o spelade kort ett tag. Men sen så blev det molningt så vi gick in till stan för att äta. Josefin och pontus åkte hem för det skulle komma på något band. Så då var det bara jag, Stefan, Patrik o Åsa kvar. Vi satte oss på en Pizzeria och åt en god kebabpizza. Åter igen så orkade vi inte så vi tog med resterna hem.

Tillbaka i Campet så var ja helt slut. Ville ta en powernap. Men först var ja tvungen att kolla på Pontus som skulle ställa upp i en guitar Hero tävling. Han kom på en fjärdeplats. Mycket bra jobbat. Efter det så gick jag och Åsa till tältet för att ta en powernap. Satte mobilen på att den skulle ringa om 30min. Men vi hörde den inte så vi sov i mer än en timma. Mycket välbehövligt. Vi gick upp ur tältet o tog var sin cider. Vi skulle snart dra iväg för att kolla på Melody Club. Pontus o Josefin tog med sej massa vin som de skulle dricka på vägen. Nästa gång vi får syn på Josefin så är hon så sjuktfull. Men tyvärr så varade hennes pigghet inte så läng. Efter en stunds hoppande så ville vinet komma upp. Hon hamnade i sjukstugan där hon togs om hand av Pontus, Jenny o Rebecca. När det kom tillbaka till campet så fick hon gå till sängs direkt, vilket var mycket synd. Eftersom det var den skönaste natten på hela festivalen. Vi grillade vita bönor korv o lite allt möjligt. Så jävla gött. Satt där hela natten. Skulle gå och kolla på In Flames men tyvärr så hade vi så kul att vi inte orkade det. Gick där emot till festivalområdet efter 12 på natten för att kolla på Tough Alliance. Det dåliga var att vi kom dit halv 1 och då höll de på att sluta. Så dålig att de spelade bara i 30min. Spelar man Playback så kan man ju orka mera än 30min när man ändå e på scen. Gick tillbaka till campet lite småirriterade. Men väl där så åkte alkoholen fram igen o det glada humöret var tillbaka. Mina festivalbrallor åkte fram denna dagen oxå. De har varit med på alla festivaler hittills så reglerna med dem är bara svina. Alla får skriva grejs på dem om man vill. Patrik skrev lite på dem, vilket man kan se nedan.

Be continued....

Arvikafestivalen-07

image70ONSDAGEN

Klockan 10 vaknar jag i min säng. Pontus skulle varit hos mej för 20min sen. Jag ringer och frågar om har glömt av att det skulle hämta tältet hos mej. Men han och josefin hade försovit sig så de kom iväg 2 timmar senare än vad de har planerat. Kl 11 kommer Stefan, Josefin och Pontus förbi min lägenhet o jag ger dem mitt och Åsas tält som så att vi kan få en bra plats att ha tältet på när vi kommer lite senare. Senare på eftermiddagen så kommer Åsa förbi med all sin packning. Klockan 3 kommer Patrik o vi början våran resa mot Götene för där ska vi hämta Jenny.
När vi vart o hämtat Jenny så drar vi vidare mot Mariestad. När vi lämnar staden så åker vi samma fel håll som förra året. Jävligt dålig tradition. När vi har bytt håll så känns allt bra igen. Börjar se karlstad skyltar men efter ett tag så kommer det inga Karlstad skyltar bara Örebro skyltar. Vi åker på fel väg. Så när vi kommer till Örebro så har vi åkt 8-10mil fel lr nått. Stor tabbe.
Klockan är strax över 8 när vi kommer fram o parkerar bilen. Lite försenade mot vilken tid vi hade planerat. Vi tar våran packning och börjar gå mot festivalområdet. Det är den segaste sträckan jag gått tror jag. Så förbannat tråkig. Speciellt med packning som väger över 10kg. När vi e framme vid Campet så börjar redan klaga på stället Pontus, Stefan o Josefin har valt men det tog inte lång tid innan jag insåg att alla ställen såg ungefär lika dana ut. Leriga o blöta. Vi fixar till med vårat tält så att det blir bra att sova i. När vi e klara så är det bara att öppna närmaste öl, cider lr vodka flaska o börja dricka. Det blev en mycket skön kväll med nya vänner. Satt vid vårat camp hela natten o lyssnade på musik o drack tills klockan blev 3-4 på natten. Sen lade vi oss i våra tält. Jag och Åsa hade lätt den skönaste madrassen. Vi hade en upplåsbarmadrass som var 10cm hög och 2m lång och 110cm bred. Så underbart. Den natten var det oxå helt perfekt temperatur i tältet. Kunde ligga utan täckte ändå frös man inte.

TORSDAGEN

image80Torsdagen kunde börjat bättre. Det regnade lite hela tiden men runt 11 tiden så slutade det dock. Jag satte upp pinnar som jag sedan lade pressänningen över. (Tack Svenne för att vi fick låna den). När regnet hade slutat så åkte vi in till stan för att köpa billiga gummistövlar vilket var mycket svårare att få tag i än vad vi hade trott. Stefan hittade ett par på Järnia där vi absolut inte trodde det skulle finnas några. Vi skulle gå till Coop för att kolla om det fanns billigare och bättre storlekar. Åsa frågade en kvinna hur långt det var till Coop. Hon sa att det var 600m lr nått sånt. Men i själva verket var det nog 1km. När vi var framme vid Coop så köpte vi lite käk o sen gick vi till en Pizzeria och åt Pizza. Det var riktigt gött att få i sej mat i magen. Efter maten gick vi tillbaka till stan och sen åkte vi hem med festivalbussen. Tillbaka i Campet så börjar vi dricka lite. Sen går vi och ser på Mando Diao. Efter halva spelningen så börjar det regna igen =(
Efter spelningen så sprang vi iväg för att leta efter en toa. Sen gick vi tillbaka till campet för att dricka lite mera. Men väldigt snart var det dax att gå tillbaka. När vi kom tillbaka så såg vi slutet på Mustasch och början på The Ark. Efter 4 låtar med det The ark så orkar ja inte kolla mera så jag och Åsa går tillbaka till campet för att göra det som e roligast på en festival. Dricka och snacka me människor. Pratar med våra nya grannar som är Daniel, Simon och Erik. Tabben är att det har ställt sitt tält skitnära våran öppning. Så vi får lite problem med att gå ut och in. Men det gick bra eftersom jag och Åsa är rätt små av oss. Vi sitter i campet och pratar med Daniel som vill att vi ska hänga med till Block party som börjar kl 10. Tyvärr så har vi precis börjat dricka och vill fortsätta med det. Stefan, Jenny, Rebecca och Patrik är iväg och kollar på Within Temptation som spelar på stora scenen. När alla kommer tillbaka så sitter vi o har skitkul åt Patrik som blir smikad av en annan tjej som heter Åsa. Han blir smikad till Hitler och jag tycker faktist att det blev lite likt. På natten så spelar det ända bandet jag vill se mera på kvällen och det är scissor sisters som spelar halv 1. Men när klockan närmade sej halv 1 så orkade varken jag eller Åsa gå ner till festivalområdet igen. Denna kvällen gick vi till sängs mycket tidigare. Klockan var nog halv 2. Men jag somnade inte förrän halv 7 på morgonen. Mycket plågsamt att ligga o lyssna på alla som lyssnade på sin musik precis utanför campet.

Be continued....

SEMESTER =)

Kategori: Allmänt

Idag går jag på semester =) Så jävla gött. Kanske inte e så jobbigt att sitta på vägvalet men ska bli skönt att slippa det i 2 veckor. Ikväll ska jag och Åsa fira med att äta på den nyöppnade thai restaurangen i Skövde. Nästa vecka väntar Arvikafestivalen och sen blir det väl att njuta så av ledigheten.

Ha det så gott alla ni som går på semester och alla ni som jobbar.

Skumma drömmar

Kategori:

Inatt drömde jag så konstigt. Jag drömde att ja skulle på släktmiddag. Det var Åsas släkt jag skulle träffa så då behövde man ju visa upp sin bästa sida. Men jag hade sån otrolig otur. Jag skulle gå till slottet där släkten var. Problemet var bara att ja inte hittade några skor. Jag gick då i bara stumpor men de blev jätteleriga för det började började ösregna precis när jag gick ut. När jag kom fram så var fötterna helt bruna av lera och hela jag var jätteblöt. När jag skulle upp för en trappa i slottet så fastnade mina hängslen i trappan så att det blev som en slangbella. Någon av gästerna fick en rejäl snärt av mina hängslen. Sen hände det en del annat som jag har för vagt minne av för att berätta. Men en sak jag kommer ihåg är att jag gick upp på ett ställe för att kolla på blommor. Testade att smaka på en lila blomma. Fråga mej inte varför.
Helt plötsligt kände jag att det inte var en blomma. Det var en larv som slingrade sej i munnen på mej. Det senaste jag vet så vaknar jag upp i en säng o tror att jag blivit jättefull för jag kommer inte ihåg något sen jag åt den där larven. Jag går iväg o letar efter Åsa. Träffar en i hennes släkt som säger att Åsa är jättesur på mej. Problemet e att jag inte har en aning om varför. Efter ett tag så frågar en vart jag har varit de senaste 15åren. Då sa jag att jag precis hade vaknat. Senare så kom jag på att jag hade tydligen legat o sovit i 15 år men ingen såg äldre ut ändå. Träffar Åsa och hon är jättesur på mej. Hon tror att jag bara försvann från henne i 15år. Jag försökte förklara för henne men hon ville inte lyssna. Resten av drömmen så försökte jag komma på vad som hade hänt under de senaste 15åren.

Andra drömmen jag hade var att jag o nåra andra var ute på en roadtrip. En natt sov vi i bilen. När vi vaknade så hade alla människor i staden blivit zombies. Tyvärr så drömnde jag inte så mycket mera för jag vaknade av att mobilen ringde.

Pier Pressure 2007

Kategori:

image63Igår så åkte jag, Åsa och Louise till Göteborg för att gå på Pier Pressure som ca 20 000 andra människor. Vi anlände till Göteborg vid 12 så vi gick nästan raka vägen till frihamnen(Bananpiren). Första bandet vi kollade på var skövdebandet Neverstore som Louise o Åsa tycker om så mycket. Har inte riktigt lärt mej tycka om dem totalt. Men det finns någon låt e skön iaf. Efter det så kollade vi på The Sounds. De är riktigt coola faktist. Min favorit på hela konserten var trumsolot som var det sista de gjorde. Det var fräckt.

Efter att vi Slängt ut 110 spänn på ett halvgott grillspett, lite potatissallad och 4cl cider så kollade vi på Cky som presenterades av Bam Margera

Efter att vi kollat lite på Cky så gick vi runt lite på piren. Men redan kl 6 så var det Mando Diao som äntrade scenen. De var det bästa bandet enligt mej, vet att varken Åsa lr Louise håller med mej. Efter det så gick vi runt o kollade lite. Fötterna börja göra rätt ont och det var 5 timmar kvar tills man satt påväg hem i Linus bil.
Klockan 8 så gick vi in i till den lilla scenen och kollade Sugerplum Fairy. Efter det så gick vi iväg till de stora scenerna för att få en så bra plats till My Chemical Romance som var det sista bandet. När vi kom dit så spelade Billy Talent o precis när vi kom dit så spelade de den ända bra låten jag vet att de har. "Red Flag".

kl 9:15 så gick Avril Laving på scenen och spelade i 1 timma. Var en mycket seg väntan till MCR. När äntligen MCR äntrade scenen var klockan halv 11. De rockande hårt men tyvärr så har jag knappt lyssnat på dem fast att Åsa e ett stort fan. Efter 45 min så orkade ja inte kolla mera så jag gick ut från de stora massora av folk. Gick och åt en Crepe som smakade rätt äckligt faktist. För 25spänn så kanske man inte ska kräva för mycket. 00:00 så slutade Konserten iaf så då mötte jag upp med Åsa och Louise som var glada men stressade för de vill iväg före allt folk så att man skulle slippa köa för att gå ut. Så vi halv sprang med våra onda fötter mot utgången.

Det var en väldigt skön känsla att gå i Göteborg en varm söndagnatt och veta att man skulle vakna halv 8 dagen där på. Kom hem till skövde halv 3 på natten efter att vi åkt med Linus och Jocke till Skara och sedan fått skjuss av Malin från Skara till Skövde.

Tack alla ni som har gjort denna Söndagen till den bästa Söndagen på mycket mycket länge.

Jag häller i mej hela   Mando Diao         My Chemical      Folkamassor från
förpackingen av                                           Romance           från bron