Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Arvikafestivalen-07 part 2

Kategori:

FREDAGEN

Jag vaknade som sagt i tältet efter bara 2 timmars sömn. Halv 9 var klockan. Fan vad jag störde mej på campet som låg vid vattenbåset den morgonen. Det spelade högsta musiken på hela Campingen vilket gjorde att många inte kunde höra sin musik lr sova. Vilket fall som helst så vaknade jag upp vid sidan om Åsa och vi myste lite innan vi gick ur tältet. Det var skitskönt väder ute. Pontus o Josefin skulle iväg för att duscha nere vid festivalområdet för 20kr. Jag och Åsa hängde på. När vi hade gått halvvägs så kommer Åsa på att hon har glömt att ta med sitt schampoo. Så det var bara att gå tillbaka. När vi kom till ducharna så var varmvattnet slut så vi bestämde oss för att ta gratis frukost oxå men det var oxå slut. Puh! Jag kom med idén att vi skulle åka in till stan för att bada istället. Visst det skulle bli kallt men det skulle duscharna oxå. Vi gick tillbaka till campet där vi frågade Patrik och Stefan om de skulle med. Efter vi fått i oss lite frukost så tog vi bussen till stan.
Väl framme i stan så gick vi mot badstället där vi badade förra året. La oss nästa på samma ställe om förra året oxå. Efter vi solat en stund och blivit varma så gick jag, Stefan och Åsa ner mot de djävulska stenarna som ligger på botten o bara väntar på att få skada alla som går på dem. Tog säkert 5 min för mej och Stefan att komma ut till midjehöjd. Åsa nöjde sej att tvätta sej när hon hade vattenhöjden på knäna. Vi stog där ett bra tag innan vi doppade oss. När känseln i kroppen försvann så gick det bra att doppa sej. Efter att vi tvättat av oss så skulle man upp. AJJajjajjj! $#!!# Stefan försökte på sej att flyta och ta sej fram med hjälp med händerna. Det gick bra i början men när vi kom till det grunda så hade han fruktansvärda besvär med att gå upp utan att få så grymmens ont. Efter badet så solade vi o spelade kort ett tag. Men sen så blev det molningt så vi gick in till stan för att äta. Josefin och pontus åkte hem för det skulle komma på något band. Så då var det bara jag, Stefan, Patrik o Åsa kvar. Vi satte oss på en Pizzeria och åt en god kebabpizza. Åter igen så orkade vi inte så vi tog med resterna hem.

Tillbaka i Campet så var ja helt slut. Ville ta en powernap. Men först var ja tvungen att kolla på Pontus som skulle ställa upp i en guitar Hero tävling. Han kom på en fjärdeplats. Mycket bra jobbat. Efter det så gick jag och Åsa till tältet för att ta en powernap. Satte mobilen på att den skulle ringa om 30min. Men vi hörde den inte så vi sov i mer än en timma. Mycket välbehövligt. Vi gick upp ur tältet o tog var sin cider. Vi skulle snart dra iväg för att kolla på Melody Club. Pontus o Josefin tog med sej massa vin som de skulle dricka på vägen. Nästa gång vi får syn på Josefin så är hon så sjuktfull. Men tyvärr så varade hennes pigghet inte så läng. Efter en stunds hoppande så ville vinet komma upp. Hon hamnade i sjukstugan där hon togs om hand av Pontus, Jenny o Rebecca. När det kom tillbaka till campet så fick hon gå till sängs direkt, vilket var mycket synd. Eftersom det var den skönaste natten på hela festivalen. Vi grillade vita bönor korv o lite allt möjligt. Så jävla gött. Satt där hela natten. Skulle gå och kolla på In Flames men tyvärr så hade vi så kul att vi inte orkade det. Gick där emot till festivalområdet efter 12 på natten för att kolla på Tough Alliance. Det dåliga var att vi kom dit halv 1 och då höll de på att sluta. Så dålig att de spelade bara i 30min. Spelar man Playback så kan man ju orka mera än 30min när man ändå e på scen. Gick tillbaka till campet lite småirriterade. Men väl där så åkte alkoholen fram igen o det glada humöret var tillbaka. Mina festivalbrallor åkte fram denna dagen oxå. De har varit med på alla festivaler hittills så reglerna med dem är bara svina. Alla får skriva grejs på dem om man vill. Patrik skrev lite på dem, vilket man kan se nedan.

Be continued....

Kommentarer

  • Linda Sirestam säger:

    jag antar att du inte kollade in Laakso, din spjuver. Hoppas att du hade det kul. Har inte vågat mig till någon festival än, verkar för störigt, sörjigt och jobbigt. Jag har tröttnat på allt som har med tält och husvagnar att göra...
    Linda
    www.nogg.se/dekonstiga

    2007-07-22 | 16:38:51
    Bloggadress: http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=4301

Kommentera inlägget här: