Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Skumma drömmar

Kategori:

Inatt drömde jag så konstigt. Jag drömde att ja skulle på släktmiddag. Det var Åsas släkt jag skulle träffa så då behövde man ju visa upp sin bästa sida. Men jag hade sån otrolig otur. Jag skulle gå till slottet där släkten var. Problemet var bara att ja inte hittade några skor. Jag gick då i bara stumpor men de blev jätteleriga för det började började ösregna precis när jag gick ut. När jag kom fram så var fötterna helt bruna av lera och hela jag var jätteblöt. När jag skulle upp för en trappa i slottet så fastnade mina hängslen i trappan så att det blev som en slangbella. Någon av gästerna fick en rejäl snärt av mina hängslen. Sen hände det en del annat som jag har för vagt minne av för att berätta. Men en sak jag kommer ihåg är att jag gick upp på ett ställe för att kolla på blommor. Testade att smaka på en lila blomma. Fråga mej inte varför.
Helt plötsligt kände jag att det inte var en blomma. Det var en larv som slingrade sej i munnen på mej. Det senaste jag vet så vaknar jag upp i en säng o tror att jag blivit jättefull för jag kommer inte ihåg något sen jag åt den där larven. Jag går iväg o letar efter Åsa. Träffar en i hennes släkt som säger att Åsa är jättesur på mej. Problemet e att jag inte har en aning om varför. Efter ett tag så frågar en vart jag har varit de senaste 15åren. Då sa jag att jag precis hade vaknat. Senare så kom jag på att jag hade tydligen legat o sovit i 15 år men ingen såg äldre ut ändå. Träffar Åsa och hon är jättesur på mej. Hon tror att jag bara försvann från henne i 15år. Jag försökte förklara för henne men hon ville inte lyssna. Resten av drömmen så försökte jag komma på vad som hade hänt under de senaste 15åren.

Andra drömmen jag hade var att jag o nåra andra var ute på en roadtrip. En natt sov vi i bilen. När vi vaknade så hade alla människor i staden blivit zombies. Tyvärr så drömnde jag inte så mycket mera för jag vaknade av att mobilen ringde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: