Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Soft and Heroic at the same time

Kategori: Film Recensioner

I fredagskväll var jag me Patrik. Patrik kom lite sent till mej o hade en mycket otäck grej sak att berätta. Efter han lugnat ner sej en aning så satte vi oss ner i soffan o spelade Halo3. Vad ska man annars göra. Vi satt uppe till 4 på natten men sen kunde jag bara inte somna eftersom Patrik började snarka. När jag beslöt mej för att stoppa i öronproppar då slutade han. Suck på den lixom.

Lördan så var jag me Patrik till klockan 8 på kvällen. Vi spelade lite mera Halo3 och såg på filmen Black sheep. Den handlade om får på Nya Zeeland som blev bitna av ett muterat får och sedan blev fåren en efter en Zombiefår. Det var ju helt klart en parodi och en film som visade sin kärlek till de klassiska zombie filmerna. När filmen var slut så var jag lite besviken efter mina höga förväntningar, men den är fortfarande bra och har en hel del humor.


Black Sheep
Betyg

3 av 5


image198Åsa kom till mej efter 8 på Lördagkvällen och vi tog den väldigt lungt och kollade på filmen Vacancy. Den handlade om ett par som tog in på ett motell långt bort från allting eftersom deras bil gått sönder. Väl där så började det hända en del skumma grejer och de inser att det har begåtts många mord i motellrummet de är i. Så de försöker fly men det går inte så bra när mördarna är precis utanför dörren. Åsa var livrädd och hoppade till många gånger under filmen medans jag inte tyckte den var speciellt äcklig. Tycker det är jobbigare med psykiskskräck.

Vacancy
Betyg

3.5 av 5

(Åsas betyg 4 av 5)

Kommentarer

  • Linda säger:

    hej igen. Tänkte bara tipsa om min kompis band. Du kan lyssna deras låtar på www.aguson.se och klicka in på själva sidan sedan så spelas två låtar upp. Vi lyssnade på dem när de var på radio när du hälsade på mig i Halmstad en gång om du minns.

    2007-10-15 | 10:50:33
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga
  • Niklas säger:

    det gjorde vi ja. Kommer inte ihåg just nu hur de lät. men det kan ja ju lyssna på sidan

    2007-10-15 | 19:10:49

Kommentera inlägget här: