Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Half Life 2 - Episode One Recension

Kategori: Spel Recensioner

image378Precis nyss så blev jag klar med ovanstående expansion. Jag har varit så nära slutet så himla länge utan att veta om det. Hade jag vetat det så hade jag klarat spelet(expansionen) mycket snabbare. Episode One tar vid där 2:an slutar och spelet börjar i tråkiga miljöer som är mycket sega att ta sej igenom men efter en stund så kommer man ut i staden och då börjar det bli mycket roligare. Jag hade dock väntat mej mycket mera av denna expansion trots att jag har läst att det ska vara en av de svagare delarna i Half Life serien. I Episode One så får man hjälp av en tjej som heter Alyx och hon är väldigt lika Lollo till utseendet ibland vilket är mycket coolt. Grafiskt så ser man att det inte är purfärskt men vad göra det när det är väl designat. Ljudet är lika bra som i Half life 2 men vissa ljud kan vara lite irriterande. Kontrollen är lysande och hållbarheten är också bra. Tror inte jag kommer spela igenom det den närmsta tiden men nån gång i framtiden kommer det bli.

Betyg

Grafik 7 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 7 av 10


Totalt 7 av 10



Kommentarer


Kommentera inlägget här: