Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Varför försvinner alla?

Kategori: Musik

Nu börjar jag bli lite trött på att alla mina band som jag lyssnar på mister en medlem eller så slutar de helt. Det började med att Bad Cash Quartret lade ner och sen har alla mina favoritband blivit lidande. Senaste bandmedlemmen jag hörde som fick sluta av Scott Weiland från Velvet Revolver. Magnus Silver från Hardcore Superstar slutade i våras för att han hade tröttnat på att turnera. The Darkness Sångare Justin Hawkins slutade eftersom att han inte ville använda droger fast han kunde inte sluta om han turnerade. Ett annat favoritband jag har är The Hellacopters och de spelar sin sista spelning nån gång i sommar. Dave Lepard sångaren i Crashdïet avled för 2 år sedan vilket jag tycker är supersynd eftersom crashïet var/är så grymma. Audioslaves sångare Chris Cornell slutade för ett tag sen eftersom han inte längre ville göra samma typ av musik som resten av bandet. Svenska bandet The Mo som inte är rockband men ändå ett skönt band slutade av någon anledning som jag inte vet. Innan jag började lyssna på rockmusik så tog Kurt Cobain sitt liv och Guns n´Roses gick skilda vägar. Dessa band är två band jag har lyssnat sjukt mycket på under mina dagar. Det Senska bandet Jumper lyssnade jag på när jag gick i 4:an men de hann bara släppa 2 album innan det var dax att lägga ner. Mando Diao har inte splittrats än och jag vill verkligen inte att de gör det men i höstas så sa det att de var trötta på varandra. Hoppas verkligen att de inte kommer med på min lista om splittrade band.

                                 
Bad Cash Quartret                                  Scott Weiland
                                                                                                               
Hellacopters                                              Tomas Silver
                                         
Justin Hawkins                                          Dave Lepard
                                                         
Chris Cornell                                            Kurt Cobain
                              
Guns n´Roses                                                Jumper

Kommentarer


Kommentera inlägget här: