Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Jag är en Vampyr

Kategori:

Igår natt så drömde jag en så "häftig" dröm. Jag drömde att jag befann mej i min lägenhet med Åsa och några vänner som jag ej kommer ihåg vilka de var. Efter ett tag kom det in ett gäng äldre och de skulle testa om vi var smittade och om det nu var fallet så skulle vi bli vampyrer. De gjorde tester på oss genom att ta ett hårstrå och sen lägga det i salt och sen i någon lösning. Om det blev rött så betydde det att vi var vampyrer. Helt plötligt så var männen borta och jag såg att jag var smittad. Jag och Åsa började packa ned massa grejer som skulle kunna behövas när vi flydde från lägenheten. Efter en stunds packade av Åsa så var hon klar att gå och jag hade inte packat ner någonting förutom en jättestor ficklampa så jag fick gå ut i natten precis som jag var.

Natten blev till dag och vi bröt oss in i en verkstad för att hitta vapen så vi kunde skydda oss mot människorna. När det började bli kväll så träffade vi Lilja och han tog följe med oss. Efter en stunds gående så kom Emelie(Eda)Andersson och tog kort på oss allt för att säkra att vi var vampyrer vilket tydligen syntes på kortet. Åsa hade också blivit vampyr utan att jag sagt det till henne eftersom jag visste hon skulle bli ledsen. Men när Emelie tog kort så fanns det ju bevis på att hon var en vampyr så då gick det inte att ljuga för henne längre. Åsa blev jätteledsen men efter ett tag så blev det bätter. När vi bekantat oss med varandra så gick vi upp till Emelies lägenhet och satt hela natten på hennes balkong och skyddade oss från inkräktare.  När  vi tillslut  fick inkräktare så vaknade jag så jag fick aldrig veta vad som hände. Men spännande var det iaf.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: