Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The Dark Knight

Kategori: Film Recensioner

Igår kväll så var jag på bio med Patrik och Pontus. Vi såg på den bäst inkomstbringade filmen någonsin jag pratar om den nya Batman filmen. En anledning till varför den blev en sån kassasucce´ måste ju vara för att det vara Heath Ledger var med och det gick inte att se filmen utan att man blev lite rörd och tänkte på hans öde. Men nu tillbaka till filmen. The dark knight handlar om att Batman och polisen tar i med hårdhandskarna mot maffian och allt de kan göra i motangrepp är att samarbeta med galningen Jokern. Jokern är inte intresserad av pengar han vill bara ordna kaos i staden. Vilket han lyckas med. Många av människorna i staden anser att Batman inte ska finnas längre eftersom han föder upp all kriminalitet som Jokern i detta fallet.

Filmen var så sjukt bra att man inte ville den skulle ta slut trots att den var grymt lång. 2tim 32min. Jag kollade på klockan och då såg jag att det var en timma kvar och då var det bara att njuta av allt som hände. Betyget är en givet. En fullpott.

Betyg 5 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: