Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Snabba Cash

Kategori: Film Recensioner

För ett tag sen så sa min Syster Linda att jag skulle testa att lyssna på Snabba Cash av Jens Lapidus. Jag fixade den ljudboken och laddade in den i min mobil. Gick till jobbet och väl där så lyssnade jag på ljudboken i trans. Den var så bra och medryckande att man inte ville stänga av. Den var grov, rolig, våldsam och underhållande vilket gjorde att det inte tog många dagar innan den var färdiglyssnad.

Boken handlar om JW som är en kille från landet men som har flyttat till Stockholm där han pluggar och umgås med alla bratzen. Han spelar dock ett dubbelspel för bratzen som inte fattar nått. På helgerna så festar han som om han vore vrålrik och på dagarna så äter han nudlar och spagetti för att ha råd med lyxlivet. Han kommer senare i kontakt med in man som hjälper honom att bli rik. Tabben är bara att han blir rik genom att deala knark.
Jorge är den ökända rymlingen från fängelset och alla vill ha tag på han på något sätt. Innan han åkte in så var han stockholms knark kung. Boken handlar om Stockholms undre värld och man blir så facinerad över hur äkta det låter när man lyssnar med spänning. Detta är den bästa boken jag har lyssnat på och jag vill bara tacka min syster för att hon rekomendrade denna boken till mej. Just nu när jag är på jobbet så lyssnar på på Snabba Cash uppföljare som heter Aldrig Fucka Upp.

Betyg 5 av 5



Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej, jag blev jätteglad över att du gillade boken så skarpt. Jag har inte läst Aldrig fucka upp. Berätta för mig om den är bra.

    2008-06-27 | 10:48:12
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: