Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Twilight

Kategori: Film Recensioner


Var på bio med Patrik igår kväll och vi kollade på vampyrrullen twilight. Jag var aldrig riktigt sugen på att se filmen förrän patrik snacka om den och jag kollade på en trailer som innehöll mycket action. Jag hade fått för mig att det skulle vara mycket drama i filmen så jag vart inte så sugen. När filmen väl började så roades jag varje minut och trots att det typ regnade eller var mulet väder hela filmen igenom så tyckte jag om den. Dock så var det mer drama i den än jag trodde efter att ha sett trailern men det gjorde inget eftersom den var så bra ändå. Mer action hade nog bara förstört filmen tror jag.

För alla som inte vet så handlar filmen om en tjej som flyttar hem till sin pappa efter att ha bott hos sin mamma i flera år. Pappan bor i ett litet samhälle som heter Forks. Hon börjar skolan och får sitta bredvid en kille som verkar avsky henne. Hon blir intresserad av varför och tar kontakt med honom efter ett tag så får hon reda på att han är en vampyr och trots att de inte borde bli tillsammans så blir de det.

Den var riktigt bra denna filmen som jag lätt kommer inhandla när den kommer ut på dvd.


Betyg 4 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: