Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

En helg i Småland

Kategori:

Fredag den 10:e

Jag tog jag tåget mot Jönköping för att hälsa på Heimar och Niclas. Linus skulle jag möta på vägen och det gjorde han också i Falköping. Tåget blev lite försenat men det är ju något man får räkna med när det är sj som kör. Heimar och Niclas väntade på oss vid resecentralen och vi åkte för att äta direkt. Det blev en pizza och efter det åkte vi till Ikea för att Heimar ville köpa lampor och Niclas en hylla. Efter det så gick vi till systemet för jag var lite sugen på dricka men jag fick ett NEJ! av surkärringen i kassan eftersom jag inte hade giltigt leg. Vi gick ut utan något men Heimar gick till kassan för att köpa cider men det var fick han inte heller eftersom han kanske skulle köpa ut åt mej. Grrrr..Efter lite tjafs så gav vi upp och åkte hem till Niclas lägenhet där vi spelade kort och dracka var sin öl. Efter en timmas kortspelande så åkte vi till ett ställe för att bowla och vi mötte upp med några vänner till Heimar o Niclas som hette. Robban, Johanna och Anna. Vi bowlande i en timma och sen så åkte vi hem till Robban & johanna och där kollade vi på slutet av Idol och alla blev mer eller mindre glada när tråkmånsen jesper åkte ut.

Lördag den 11:e

Vaknade upp vid halv 11 i Niclas rum och efter en stund kom Heimar förbi och vi åt lite frukost. Efter frukosten så gick vi ner på stan. Linus hängde inte med eftersom han inte vaknade förrän halv 2. På stan hittade vi ingenting förutom pingisbollar. Pingisbollarna skulle vi ha eftersom vi kom på att vi ville spela Pingis så det gjorde vi efter stan. Linus ville inte vara med på det heller så det blev bara jag, Heimar och Niclas men efter en stund kom Johanna och Robban. På eftermiddagen så blev det matlagning hemma hos Johanna & Robban och det blev en mycket trevlig middag med vännerna där. Efter maten så gick jag, Linus & Heimar hem till Heimar för att se på fotbollen och film.

Söndag den 12:e

Vaknade lite tidigare denna dagen och efter frukost så började jag och Niclas se på Saw 4. Klockan blev 12 och Heimar, Ja, Linus, Robban & Niclas åkte till Media Markt där jag hittade lite roliga grejor som man fick lust att köpa mej jag hejdade mej. Jag och Linus tog kort på affären men efter en stund kom en väktare och sa till oss att vi inte fick ta kort. Efter Media markt så åkte vi till ett ställe för att käka och sen var det dags för mej att ta tåget hem efter en händelserik helg.


Mer bilder finns självklart på min bilddagbok

Kommentarer


Kommentera inlägget här: