Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Thailandresan del 1

Kategori:

Torsdag 12/3
Det är dags för avresa mot Landvetter och Åsa och Jag får skjuss av Lillemor & Svenne. Vi kommer till flygplatsen och har gott om tid på oss. Efter att vi växlat pengar på forex så sitter vi ner och väntar på att ställa oss i kö så att vi kan skicka iväg våra resväskor. Efter någon seg timma eller 2 så är det äntligen dags och vi lämnar in väskorna och säger adjö till Lillemor och Svenne. Nu börjar det stora äventyret. Ytterligare lite väntan blir det innan det är dags att kliva ombord på det enorma flygplanet som är fyllt med bleka svenskar. Det var några år sedan som jag flög senast så det var lite pirrigt. När vi gick på flyget så hade det börjat snöa och gissa om det var skönt att åka till ett land där medeltemperaturen ligger på 32 grader.
Flygplanet lyfte lite försenat eftersom vingarna var tvungna att spolas av p.g.a all snö. Äntligen i luften så kollade vi på Kung Fu Panda åt flygplansmat och kollade lite på Hairspray.

Fredag  13/3
Vi kom till varma thailand kl 10 på morgonen lokaltid. Alltså var klockan 4 på morgonen i sverige. Efter att vi fått våra väskor så gick vi till bussen som körde oss till Hotellet. Vi åkte förbi några hotell som vi var glada av att slippa gå till. Efter ungefär en timmas bussfärd så kom vi äntligen fram till hotellet. Vi checkade in och fick syn hotellrummet. Rummet var skitnajs och täcket på sängen var så välspänt att det knappt gick att komma in i sängen. Efter vi hade fixat iordning lite så gick vi ner till Patong Beach och la oss i solstolarna. Det var varmt och när vi gick i havet för att svalka av oss så kändes det knappt någon skillnad. Det var varmt i vattnet och riktigt salt.

Efter att vi badat och solat ett tag så gick vi tillbaka till hotellet och där hittade vi en liten pool som vi badade i en stund. Vi gick tillbaka till hotellrummet och gjorde oss iordning inför kvällen. När vi var klara så gick vi en liten vandring runt hotellet och fick syn på 2 stycken pooler den ena större än den andra. När vi gick ner till stan så höll solen på att gå ner och klockan var bara runt 6 tiden. Jag köpte ett par svalare skor på stan och jag önskar att jag hade lärt mig att pruta mera eftersom jag köpte dem för ett hemskt överpris. När vi hade vart vakna i 32 timmar så gick vi tillbaka till hotellrummet. Efter kanske någon timma så somnade vi.

Lördag 14/3
Denna dagen så åt vi våran första frukost på hotellet och det var en ovanlig men god frukost. Thailands smör är riktigt vidrigt. Efter frukost så badade vi i den största poolen och sen gick vi en stund på stranden bara för att kolla runt lite och sen gick vi för att äta. efter maten gick vi till hotellrummet och sen gick vi iväg på stan för att kolla in Patong och vi drack lite och spelade biljard. Denna kvällen var jag lite seg av Jetlagen så det blev en rätt tidig kväll.

Söndag 15/3
Idag åkte vi till Karon Beach där vi badade i de stora vågorna. Både jag och Åsa skadades eftersom båda åkte med de starka strömmarna från vågorna. Jag skadade mitt knä och Åsa fick ett sår på magen och armbågen. Efter stranden åt vi mat och sen kollade vi in staden lite. Åsa köpte ett par flipflops som hon senare blev förbannad på.
Hemma i Patong igen och där skulle vi gå ut till en klubb som heter Rock city men vi tyckte det var för mycket oväsen så vi gick ut på Banglaroad istället. Det var ett märkligt ställe. Det var ingen trafik där och det var baren överallt och massvis med folk överallt. Vi satte oss i en bar och drack parasolldrinkar.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Idag är det stekhett på vår inglasade balkong. Jag satt där en stund och läste men i och med att det är så varmt orkade jag inte sitta där en längre stund. Jag fick en känsla av ett varmare växthusklimat...



    kul att du fick upp lite bilder här på bloggen. Det verkar som om du har haft en bra resa.

    2009-04-01 | 12:33:55
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: