Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Filmtips

Kategori: Film Recensioner

 Igår efter att jag vart på Sommarland nästan hela dagen så träffade jag Åsa och vi hyrde film och köpte godis. Vi hyrde Benjamin Buttons otroliga liv(som jag såg på bio), Marley & jag och College. Här kommer recensioner på filmer jag har sett nyligen.


"Kainan, en man från en annan värld kraschlandar på jorden med sin märkliga farkost, mitt under vikingatiden. Men han kommer inte ensam. En fruktansvärd varelse vid namn Moorwen kommer honom tätt i spåren och förintar allt i sin väg i jakt på rymdfararen. Kainan lyckas till slut liera sig med vikingarna och avancerad teknologi möter nu järnålderns primitiva teknik i kampen mot monstret." Text från www.Ginza.se

Filmen var rätt okej om man tar det för vad det är. En sak jag störde mig på var dock att Kainan var konstant blöt eller hade vax i håret vilket inte är så troligt på vikingatiden.
Betyg 2.5 av 5


"MARLEY & JAG är en oförglömlig och varm komedi om livets bergochdalbana med Owen Wilson och Jennifer Aniston i huvudrollerna som John och Jennifer Grogan. En självklar del av familjen är den bångstyriga hunden Marley, alltid redo att sällskapa, trösta eller ställa till det för sina ägare. Marley & jag är baserad på den bästsäljande boken med samma namn."
Text från www.ginza.se

Detta var en rolig komedi med fast jag trodde den skulle vara roligare. Hunden var mysig och jag kommer nog kanske läsa boken en dag.
Betyg 3.5 av 5



"Kevin, Carter och Morris stod inte först i kön när Gud delade ut stora armmuskler. Så varför inte ge sig av på en road trip till närmaste college, ragga upp några chicks, puckla på några jocks, tömma några kegs och bli fasttejpad naken vid en staty av Columbus, i värsta blow-job-positionen? Om du gärna vill vara "super bad" eller en bit "American Pie", så packa tandborsten och de tre år gamla kondomerna och åk med till "College"!"
Text från www.ginza.se

Denna filmen var skoj men inte alls lika skoj som de klassiska filmera American Pie, Road Trip, Euro trip mm. Filmen var som alla college filmer väldigt förutsigbar men det spelar ingen roll en seg söndag.

Betyg 3 av 5



Kommentarer

  • Linda säger:

    Läs boken Marley och jag. Boken är bra mycket roligare än filmen.

    2009-08-23 | 19:30:13
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: