Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

AVATAR

Kategori: Film Recensioner

Denna helgen har jag sett riktigt många filmer och den klart bästa är Avatar. Det var igår kväll som jag, Åsa, Stefan och Louise var och såg på Avatar på bio och jag måste säga att jag är mäkta imponerad av denna film. Till en början så ser man alla data gjorde effekter men ju längre in i filmen man kommer så tänker man inte på det.

Avatar handlar lite basic om att människorna har förstört planeten jorden och de har upptäckt en planet som heter Pandora och på Pandora finns det en mineral som är värld fruktansvärt mycket pengar. Människorna vill ha mineralen men urbefolkningen på Pandora som kallas för na´vi tollererar inte att deras planet skölvas.

Det är lite svårt att beskriva hur bra denna filmen är så jag tycker att du ska ta dig till närmaste biograf och njut av en av de bästa filmerna på väldigt väldigt länge. It´s Totally Awesome!!
James Cameron som har gjort denna filmen har verkligen lyckats att skapa en värld som man vill besöka om och om igen. När filmen kommer ut i butikshyllorna så ska jag köpa den på bluray utan snack.
Nu hoppas vi på att det dyker upp en uppföljare som är minst lika bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: