Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Förra veckan var jag riktigt oaktiv på att blogga så därför måste jag ta igen det jag missat. Förra veckans spel heter Polar Panic och 0 day Attack on Earth.

Om vi ska börja med Polar Panic så är det ett strategiskt pusselspel. Spelet går ut på att man spelar som en isbjörn som kan flytta isblock och har man lite tur så står det en jägare ivägen och då har man gjort sig av med en fiende. Spelet var lite småtrevligt men inget som får mig att stanna mer än några banor innan jag tröttnar. Polar Panic kostar 800 Ms points vilket är lite mycket tycker jag när man skulle kunna göra detta till ett indiespel.

Andra spelet förra veckan var 0 day Attack on Earth som är utgivit av Square/Enix och är ett shoot em up spel. I Trial versionen av spelet så fick man tillgång till några olika flygfarkoster och sen skulle man ge sig ut i en fågelperspektiv och skjuta ner enorma fiender. Spelet var svårt tyvärr så det inget köp för mig. Spelet kostar 1200MS points vilket är lite väl mycket det också.

Istället för att lägga pengarna på förra veckans XBLA spel så tycker jag man ska inhandla expansionen Big Pack till Trials HD för 40MS points.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: