Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Hockey, hockey & fest

Kategori:

Idag är det lördag och jag åt för första gången vid mitt bord idag. Jag hade inte så mycket att göra förut så jag kollade lite grann på Ishockeyn mellan Ryssland och Finland och direkt när jag slog på tv:n så hade Finland precis gjort mål. Efter bara minuten senare så var det dags igen och finland gjorde ett mål till. ytterligare en minut senare så var det dags igen och finland ledde me 3-0 vilket fick ryssland att se rött. Efter ytterligare ett tag så gjorde finland 4-0 och ja trodde matchen var körd men ryssland kom tillbaka och gjorde ett mål innan 3:e perioden. Sista perioden var rysslands och de gjorde 2 snabba mål och när det bara var någon minut kvar på matchen så fick de in 4-4 pucken och sen blev det övertid. i övertiden så lyckades inte någon göra mål men i straffarna så fick ryssland in en puck och vann alltså matchen.

Nu spelar Sverige mot Tjeckien och jag väntar på att Åsa ska kolla hit så att vi kan äta lite mat och göra oss iordning för fest i Skara ikväll. Det är 70/80tals tema och förfesten blir hemma hos Pontus i Axvall. Jag funderar på om jag ska klä ut mig till en 80tals rocker för då får man gratis inträde men det får kvällen utvisa hur det blir med det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: