Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Apotekets reklam väcker obehag!! HAHA

Kategori: Allmänt

Apotekets reklam väcker obehag
 
"Apotekets reklam för den egna hudvårdsserien Apoliva har blivit föremål för debatt. Facebook-gruppen med namnet ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” har fått över 73.000 medlemmar.
Apotekets hudvårdskampanj med en sjungande fornnordisk kvinna har rullat sedan början av sommaren, rapporterar branschtidningen Dagens Media. Men den svenska modellen Adina Fohlins uttryck väcker av allt att döma obehag. Kampanjen kommenteras ihärdigt på olika nätforum. En grupp på Facebook med namnet ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” har fått över 73.000 medlemmar och på videosajten Youtube har reklamfilmen visats över 55.000 gånger. På Apoteket anser man att det är positivt att reklamen engagerar. Och trots den uppenbara rädsla reklamen väcker planerar man inte att avbryta kampanjen. Men man tar reaktionerna på allvar, uppger Eva Fernvall till Dagens Media. – Det är inte vår avsikt att göra folk rädda, säger ho"

Jag har stört mig på denna reklamen sen den kom och jag är tydligen inte ensam.

Kommentarer

  • Louise säger:

    Haha, jag är med i den gruppen!



    jag har inte fått något sms hmm

    Jag är fortfarande förskyld så jag får vänta till imorn innan jag vet om jag ska ut eller inte. Känns dumt att gå ut när man redan är lite småsjuk, det blir bara värre då. Men håll tummarna för att jag mår bra imorn :) För gör jag det så kommer jag :) haha

    2009-07-31 | 20:40:38
    Bloggadress: http://paperandpen.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag håller med, den är lite småläskig. Jag har faktiskt stört mig på den också, jag brukar ta på tyst, titta bort eller byta kanal när den kommer.

    2009-08-01 | 11:07:44
    Bloggadress: http://www.nogg.se/dekonstiga

Kommentera inlägget här: