Fyrtal i film

Kategori: Film Recensioner

Den senaste veckan har jag sett mycket film. Det började med att jag och Åsa hyrde International. Sen dagen efter hyrde jag och Patrik Against the Dark, I huvuder på Van Dame och Zack and Miri make a porno.
Nu tänker jag vara lite lat och kopiera in handlingen från ginza men jag hoppas att det inte gör nått.

INTERNATIONAL
"I den gripande thrillern The International försöker Interpolagenten Louis Salinger (Clive Owen) och New York-åklagaren Eleanor Whitman (Naomi Watts) ställa en av världens mäktigaste banker inför rätta. Salinger och Whitman blottlägger en omfattande och smutsig verksamhet som sträcker sig från Berlin via Milano och New York till Istanbul. De hamnar i en riskabel, global jakt där de sätter sina egna liv på spel då deras måltavla inte drar sig för något - inte ens mord - för att kunna fortsätta finansiera terror och krig."

Filmen var väl bra men jag hade hoppats på så himla mycket mera. Det blev en seg film med en ända cool actionscen.
filmen får i betyg 2 av 5.

AGAINST THE DARK
"Svärdsmästaren Tagart (Steven Seagal) leder en operationsstyrka bestående av före detta militärer på ett våldsamt uppdrag. Deras måltavlor: vampyrer. Kvar i en postapokalyptisk värld, som sugits ut av blodtörstiga vampyrer, finns ett fåtal överlevande människor instängda på ett nedsmittat sjukhus. Tagart är deras enda hopp och han vet att den enda lösningen är att göra slut på vampyrerna. Nu måste människornas sista medborgargarde stå upp mot de köttätande blodsugarna om inte deras släkte ska utrotas för alltid."

Denna filmen hade jag inga högre förväntningar på så den hade bara allt att vinna. Steven Seagal har alltid varit en B-film hjälte i mina ögon och inte blir det bättre när han måste slåss mot vampyrer som mer beter sig som zombies.
Betyg 2 av 5

I HUVUDET PÅ VAN DAMME
Jean-Claude "The Muscles from Brussels" Van Damme i sin bästa roll någonsin: som sig själv. Actionkomedin JCVD börjar med att Steven Seagal har klippt av sig hästsvansen och snor de bästa rollerna för en besviken och skuldsatt Van Damme. Han flyr hem till Belgien igen, bara för att hamna i ett rafflande gisslandrama under ett våldsamt bankrån. Så hamnar han ofrivilligt i strålkastarljuset igen och får en sista chans att visa vilken actionhjälte han faktiskt är. Men kan den perfekta hoppsparken verkligen lösa alla hans problem?

Denna filmen hade man hört mycket bra kritik för så jag hade hoppats på någon rolig film med Van Damme men istället fick man en rätt så B film dåliga och tråkiga skådisar. Sämsta filmen på länge.
Betyg 1 av 5

ZACK AND MIRI MAKE A PORNO
"Gör-det-själv-porno för nybörjare! Vad gör man när elbolaget stänger av strömmen och de sista pengarna har gått till en mansdildo? Man kastar kläderna, slår på videokameran och börjar spela in "Star Whores - The Movie"! Njut av misslyckade porrepliker, omöjliga amatörporrstjärnor och äkta sexbomber i den nya komedin från regissören till "Clerks" och "Jay and Silent Bob Strike Back". Själve Seth Rogen (Knocked Up, Superbad) ger järnet i rollen som överviktig sexsymbol och porregissör. Och..."

Detta var faktist en film som jag såg fram emot och det gjorde att förväntningarna var högre än de kanske borde vara. Det var en helt okej film men tyvärr inte lika rolig som jag hade hoppats. Dock helt okej komedi och helgens bästa film.
Betyg 3 av 5