Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Jump Faith Jump

Kategori: Spel Recensioner


Jag klarade precis av Mirrors Edge på min Xbox 360. Så jävla suck. För någon månad sen slutade jag spela spelet eftersom jag fastnade och idag när jag gav spelet ett nytt försök så klarade jag det och då tar spelet slut. Varför kunde jag inte bara kört vidare 15 minuter förra gången.  Jaja så går det när man fastnar på något spel.

Spelet handlar om Faith som är en runner. Runners uppdrag är att dela ut information till olika personer eftersom staten har spionerar på en hela tiden så måste det finnas runners så att man kan leva utan att bli kontrollerad. Lite som FRA lagen. I början av spelet mördas en person som hör till motståndsrörelsen och Faiths syster blir den anklagande. Egenligen så är det hela en ändå stor mörkläggning av vem den riktiga mördaren är. Så det blir upp till Faith att rädda sin syster och rentvå hennes rykte.

Grafiken i spelet är väldigt speciell på sitt sätt. Allt är superdesignat och snyggt men minimalistiskt. De ända riktigt stora färgerna är Rött, Vitt, Blått, Gult och grönt. Röda ställen är som en röd tråd och man ska följa de allt rött för då kommer man dit man ska. Lite svårt att förklara men man lär sej mycket snabbt.

Ljuden i spelet är riktigt bra och stämningsfullt. Musiken är gjord av Lisa Miskovski delvis vilket är skoj. Kontrollen är riktigt bra men ibland kan det vara svårt att få ett riktigt bra flyt och veta exakt var man har Faith men det lär man sej också rätt snabbt.

Det ända negativa jag har att säga om spelet är att det saknar omspelningsvärde och att det ibland är frusterande svårt.
Det finns väldigt många trial and errors ställen men spelar man med en kompis och byter av så går det bra.

Betyg

Grafik 8 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 9 av 10
Hållbarhet 7 av 10
 
Totalt 8 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: