Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox live

Kategori: Tvspel

Denna veckan var det lite retro tema på Xbox live och det var säkert därför det kom 3 stycken spel. Fösta jag testade och hade högst förväntningar på var Zombie Wranglers. Oj vad fel jag hade. Det var så vidrigt kasst detta spelet så det var en stor besvikelse. Grafiken, ljudet kontrollen var alla värdelösa så det dröjde inte lång tid innan jag stängde av.

Andra spelet jag testa heter Arkanoid Live! och min tanke var att vem kan misslyckas med ett arkanoid spel. Tydligen kan man det. Grafikmässigt var det lite upphottat men bara bakgrunderna. Varför inte göra om hela spelet när man ändå håller på. En annan sak som var kass var ljudet. DX ball är fortfarande denbästa Arkanoid klonen.

Sista spelet var Space invaders extreme och det hade jag inga högra förväntningar på eftersom jag aldrig fastnat för space invaders. Denna versionen var dock mycket annorlunda och blev en glad överaskning. Grafiken hade blandat den gamla med nya fräsha effekter. Ska man köpa något spel denna veckan på Xbox live så är det helt klart space invaders.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: