Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Modern Warfare 2 Recension

Kategori: Spel Recensioner

Nu har jag klarat av Modern Warfare 2 efter ca 8 timmars spelande. Modern Warfare 2 fortsätter där första spelet slutade men man behöver inte ha spelat det första spelet för att man ska njuta av uppföljaren. I slutet av ettan så dödar man ledaren av ryska ultranationalisterna Zakhaevs. Vladimir Makarov tar över makten efter Zakhaevs och det blir upp till Task force 141 att göra något åt saken.

En av de första banorna i spelet

Grafiken i spelet är riktigt snygg men inte det snyggaste jag sett. Kontrollen i spelet är lika dan som i förra spelet alltså perfekt. Spelet är väldigt lika första spelet vilket är gör att det inte känns lika häftigt som det gjorde för 2 år sedan. Det är nog min ända negativa kritik till spelet. Det finns också ett Challenge läge där det går att spela CO-OP vilket gör att spelet får ännu mera hållbarhet. 

En bild från ett av mina favorituppdrag då man anfaller ett fängelse.

Online spelande har jag inte testat än så det recenserar jag inte. Det finns några delar i spelet som utmärker sig mot andra uppdrag. Ett exempel på annorlunda uppdrag är när man har infilltrerat Vladimir Makarov gäng och man går in på en flygplats och måste skjuta ner massa civila. Ett annat uppdrag så ska man åka snöskoter och mitt favorit uppdrag var när man anfall ett gammalt fängelse som i filmen The Rock.

BETYG

Grafik 9 av 10
Ljud 9 av 10
Kontroll 10 av 10
Hållbarhet 9 av 10

Totalt 9 av 10


Som man ser på bilderna så är det mycket terrängbyte vilket är uppskattat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: