Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Silverchair Top 10

Kategori: Listor

Det var längesedan jag gjorde en topplista på mina favoritlåtar med något band så här kommer Silverchair.
Jag började lyssna på Silverchair efter deras storhetstid med albumet Neon Ballroom. I början när jag lyssnade på Silverchair så trodde jag att sångaren i bandet var Kurt Cobain eftersom de såg så lika ut tyckte jag. Men ju mer jag lyssnade på Silverchair så lärde jag mig mer och mer om dem. Jag lyssnar inte på silverchair längre men det finns fortfarande rikigt bra låtar med dem.

Silverchair grundades 1992 och är ett band från Australien med tre bandmedlemmar. Silverchair hade i från början influenser från genren grunge och det var nog det som lockade mig till att börja lyssna på dem mer och mer. Silverchair har släppt 5 album och det senaste släpptes 2007.

SILVERCHAIR TOP 10

  • Black Tangled Heart
  • Roses
  • Emotion Sickness
  • Miss You Love
  • Tommorow
  • Do You Feel The Same
  • Ana Song(Open Fire)
  • Cementery
  • Shade
  • Abuse Me

Black Tangled Heart

Kommentarer


Kommentera inlägget här: