Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

The End Of The World

Kategori: Film Recensioner

I Fredags så såg jag, Åsa, Louise, Pontus och Stefan på filmen 2012 på bio och här kommer min recension.

Hanling : Mayaindianerna förutspådde för hundratals år sedan att jorden ska drabbas av stora naturkatastrofer och slutligen gå under år 2012. När de gamla sägnerna blir verklighet och människorna står inför världens ände kämpar Jackson Curtis inte bara för att rädda sin familj, utan hela mänskligheten. Det blir en omöjlig kamp mot klockan och hopplösa odds. Men Jackson vägrar ge upp trots att allt hopp verkar vara ute.¨

Jag har länge gillat John Cusacks filmer sen jag såg Con Air för massvis med år sedan. I 2012 spelar han Curtis Jackson som är en författare med fasligt mycket tur medans han undviker olika katastrofer. 2012 är en mycket lång film på sina 2tim 38min men jag tyckte tiden gick rätt så fort ändå. Filmer översköljs av specialeffekter vilket gör att filmen känns lite fånig men oftast är det riktigt bra gjort. Jag tycker 2012 är värd att se på bio om man tycker om katastrof filmer och om man tål alla datagjorda scener.

BETYG 3 av 5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: