Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Facebook, Twitter och Zune till Xboxen

Kategori: Tvspel


Idag kom det en uppdatering till xboxen för alla som ville prova på en förhandsversion av de nya funktionerna. Jag tänkte beta av alla så smått jag kan.

FACEBOOK
Alla vet antagligen vad facebook är så här behövs ingen närmare presentation. På xboxen kan man göra i stort sett allt man kan göra på datorn men det går givetvis snabbare att skriva på datorn. Fördelen med att ha facebook på xboxen är att man kan kolla på bilder på tv:n och det går snabbt att streama dem.

Så här ser huvudsidan till facebook ut

Här ser ni mina bilder från Arvika07 t.ex

TWITTER
Jag antar att de flesta vet vad twitter även om det inte är lika stort som facebook. Twitter funkar väldigt smidigt på xboxen men datorn är fortfarande mycket smidigare då man ofta lägger länkar till alla möjliga ställen.


ZUNE
Zune är utvecklat av microsoft och konkurrerar med Appels iPod. Zune Videos är en videotjänst där man kan hyra film och streama dem. En film kostar mellan 25MS Points till 45MS Points och det beror på vilken kvalitet man vill se i.

Här kan man se alla nya filmer som kommer. Jag hoppas att det kommer lite fräshare filmer än från tidigt 2000tal.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: