Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Peka och klicka är temat på veckans 2 XBLA spel. Först spelet jag provade denna veckan var Sam & Max: Beyond Time and Space som är säsong 2. Denna säsongen har funnits länge till PC och jag har läst att den ska vara bättre än säsong 1. Tyvärr så är inte jag så mycket för peka och klicka spel eftersom jag tycker det går för långsamt och det blev väldigt segt. Sam & Max är ett jätteskönt radarpar och tyckte man om första säsongen så är det absolut värt sina 1600MS points.



Andra spelet är också ett peka & klicka spel som heter
Axel & Pixel. Spelet har väldigt egendomlig stil ungefär som Lucidity som kom förra veckan. Det påminner också lite om Karl-Bertil Jonssons julafton. Axel & Pixel verkar vara mer fritt än Sam & Max men inte alls lika roligt eller stilrent. 800MS points får man betala för Axel & Pixel vilket jag verkligen inte skulle göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: