Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Första av två xbox live arcade spel som jag provat denna veckan är Lucidity och är ett spel i Lemmings anda. Det gäller att sätta ut hjälpmedel till Sofie så att hon inte trillar och slår sig eller blir attackerad av fiender. Grafiken är ett av de mest speciella jag sett i år vilket är en komplimang. Det är svårt att beskriva spelet speciellt mycket mera än att det har en mycket speciell stil. En rolig grej med spelet är att Byssan lull spelas i menyn. Spelet är charmigt mycket charmigt men inget jag betalar ca 90 kr för. Kolla in trailern så får ni se vad ni tycker.



Andra spelet jag provade heter South Park Let's Go Tower Defense Play! och det går ju att lista ut på namnet vad det är för typ av spel. Spelet går ut på att försvara sig mot fiender som kommer i vågor och när man har dödad dem så har man råd att köpa nya vakttorn som kan skjuta ner ännu mera våger med folk. Jag brukar tycka towe defense spel är bra med detta var verkligen ingen höjdare. Det ända jag kan se som posetivt med spelet är att man spelar som en av killarna i gänget och kan flytta sig hela tiden för att kasta på de anfallande fienderna. Även detta spelet kostar ca 90 kr och jag tycker ingen ska lägga sina pengar på detta när det finns bättre tower defense spel än den här röriga skiten.

Edit : South Park blev mycket roligare om man spelade tillsammas med en kompis så då blev det nästan köpvärt.

Grafiken gjorde så att det blir väldigt rörigt när man spelar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: