Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Demo testing

Kategori: Tvspel


Nu har jag provat två ny demos till xbox360. Det första spelet jag prova var Transformers : Revange of the Fallen. Det liknade första spelet väldigt mycket förutom givetvis bättre grafik. Demot bestod av tutorial och en bana där man skulle förstöra alla decepticons. Det var rätt så lätt dock med vissa kontrollproblem. Det var en väldigt kort demo och jag tror inte att spelet blir så mycket bättre än första spelet. Själv så var jag inte större fan av första spelet men gillade man det så borde man gilla detta.




Andra demot jag provade hade jag lite förhoppningar på eftersom det kunde vart skoj att spela co-op på. Spelet heter Star Wars : The Clone Wars Republic Heroes och är ett actionspel lite knasig kameravikel. Demot bestod av 2 olika banor. Första banan fick man spela som Clone trooper och sköt på allt som rörde sig. Kontrollen är mycket märklig för att vara ett sånt här spel tycker jag. Man går med vänstra spaken och så skjuter man med den högra spaken genom att rikta den åt det hållet man vill skjuta. Denna kontroll metod funkar på vissa spel men i detta känns det bara knasigt. Andra banan man fick testa på var bättre eftersom man då fick spela som var sin Jedi. Nu var kontrollen bättre men kameravikeln förstörde fortfarande. Ett dåligt spel så inte ens var skoj i Co-op.
Grafiken är inget att hurra för

Kommentarer


Kommentera inlägget här: