Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

I jungeln kan alla höra dig skjuta!

Kategori: Spel Recensioner


Jag har spelat Far Cry 2 ett bra tag nu så jag tycker det är dags med en liten recension av spelet. Jag ska vara helt ärlig och det är att jag inte har spelat något muliplayer eller klarat av hela spelet men jag känner ändå att jag kan ge ett ärligt betyg.

Spelet handlar om att man ska stoppa mannen(The Jakal) som har sålt vapen till de båda sidorna som krigar mot mot varandra. Spelet startar med att man är i afrika och efter en mycket lång biltur så får man äntligen styra sin karaktär. Det tar dock ytterligare ett tag innan man kommer in i spelet eftersom man ska åka runt i jungeln och lära sig vart vissa uppdrag ligger. När man har lärt sig det så börjar äntligen spelet och man tar ett fordon och gör lite uppdrag åt ett eller båda sidorna som krigar mot varandra.

Spelet är snyggt men det blir väldigt frusterande ibland då fienden ser en men man ser inte fienden för alla växter som är i vägen. Oftast så får man vänta tills man blir skjuten så att man vet vilket håll skottet kom ifrån. Det finns massvis med vapen i spelet men man ska helst använda de vapnen som man köper för de hakar inte upp sig lika lätt. Jag tyckte det var en häftig idé i början men efter ett tag så tröttnar man på att vapnet hakar upp sig mitt i en eldstrid. Ljudet i spelet är rätt bra vilket ger mer realism. En sak som det pratades mycket om innan spelet släpptes var att om man satte eld på lite gräs så skulle det vara de mest realistiska eldflammor och spridning som nånsin vart i ett spel. Visst det är häftigt men jag tycker inte det tillför speciellt mycket tyvärr. I början när jag spelade spelet så tyckte jag att det var ett av de häftigaste jag spelat på länge eftersom det var så fritt men efter ett tag så tröttnar man även på det eftersom det blir så himla långa transportsträckor mellan uppdragen. Det är också delvis därför jag inte orkade spela klart spelet eftersom det blir så segt. Kontrollen är som i de flesta andra skjutar spel och funkar bra men inte mer.

Betyg

Grafik 8 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 7 av 10
Hållbarhet 6 av 10

Totalt 7 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: