Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Jag är så nöjd

Kategori: Tvspel

Igår när Stefan kom till mig så spelade vi en hel del Nhl10. Nhl09 var det bästa hockeyspelet någonsin och jag trodde inte det gick att förbättra det särskilt mycket men nu när 2010 har kommit så inser man hur mycket smågrejor som saknades. Spelarna har fått lite nya animationer och speciellt målvakterna känns mycket mänskligare. De gör misstag och ibland riktiga mirakelräddningar. En annan nyhet är att man kan använda sargen för att låsa spelare och sedan ta deras puck.

Men det som jag tycker är den riktigt stora skillnaden är att man verkligen måste spela hockey. Man måste ställa upp laget och vänta på att få ett riktigt bra skott. I förra spelet så åkte alltid anfallarna mot mål och passade en sidpass framför mål och den gick nästan alltid in. Nu är denna taktiken nästan helt omöjlig eftersom det nästan alltid hänger med en back hem och täcker passvägen. En annan sak som gör att spelet känns mer realistiskt är att publiken är mer galen än nånsin och att arenakommentatorn berättar vem som gjorde mål i bakgrunden.

Nä nu ska jag spela lite Be a Pro och förhoppningsvis kommer jag upp i 2:a kedjan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: