Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Denna veckan så kom det 3 nya spel till Xbox live arcade. Det första jag provade var Military Madness som var ett taktiskt strategispel som liknade Advanced Wars. Man styr sina styrkor i ett rutnät och sen attackerar fienden. Det är bra om man ställer sig på t.ex en kulle för då får man övertag i fighten. En annan sak man ska tänka på är att man inte går in i en fight och tror att man ska komma vinnande ur den om man har t.ex mindre stridsvagnar än motståndaren. Allt i spelet handlar om taktik och det gäller ett planera väl. Det är ett bra spel men inget jag lägger mina slantar på denna veckan.

Military Madness kostar 800 MS Points.

Andra spelet jag testade var Football Genius vilket var en enorm besvikelse. Jag trodde det skulle vara något fotbolls spel men jag hade bara delvis rätt. Det var ett fotbolls spel men med frågor om sporten. Det kan säkert vara något för fotbollstokiga men jag är inte en av dem. Ett sånt här spel men fotbollsfrågor borde inte kosta ca 90 kr utan kanske 20kr max 40 kr.

Football Genius kostar 800 MS points

Sista spelet jag provade var det bästa men även det kostade ca 90 kr och då känns det lite onödigt eftersom detta spelet har funnits i minst 10 år. Bust-a-Move Live heter denna versionen och är klart veckans bästa köp om man ska köpa något.

Bust-a-Move Live kostar 800 MS Points

Kommentarer


Kommentera inlägget här: