Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Predators & Bedtime Stories

Kategori: Film Recensioner

Båda dessa filmer började jag se för länge sedan men nu har jag tagit mig tid att se klart på dem.

Royce, en legosoldat som motvilligt leder en grupp elitsoldater som på mystiskt vis förts samman på en djungelplanet. Dessa kallsinnade mänskliga "rovdjur" befinner sig plötsligt i fullt krig med en ny art utomjordiga rovdjur. Resultatet blir den ulitimata kraftmätningen mellan jägare och byte.


Jag tycker om första Rovdjuret filmen och andra filmen var okej men inget man kommer ihåg. Sen finns det ju också Alien vs Predators filmerna som inte är direkt bra. Därför var mina förväntingar på nya filmen inte direkt höga. Adrien Brody som är som spelar Royce blev jag besviken på. Det känns som om han spelade över en aning. Helt okej film om man tycker om Alien vs Predators filmerna.







Hotellvaktmästaren Skeeter Bronson brukar berätta sagor för sina syskonbarn och upptäcker en dag att berättelserna på något magiskt sätt blir sanna. Skeeter försöker utnyttja denna otroliga chans att ändra sitt liv till det bättre, genom att brodera ut den ena mer fantastiska sagan efter den andra. Och där kunde det slutat lyckligt som en saga. Om inte barnen envisats med att bidra till berättelserna på ett sätt som får Skeeters tillvaro att vändas helt upp och ner och ut och in.

Denna filmen började som sagt se på för mycket länge sedan. Det kan varit förra sommaren som jag och Patrik kollade på den kl 6 på morgonen men vi somnade en stund. Nu när jag kollat klart på den så kan jag säga att jag är lite besviken. Adam Sandler har tappat en hel del av sin komiska sida de senaste filmerna jag sett med honom tyvärr. Första delen av filmen är rätt trevlig men sen tappar filmen mitt intresse.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: