Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Hjältar Hoppar, Fiender Faller

Kategori: Spel Recensioner

Jag har svurit på att jag aldrig mer skulle spela spelet som jag klarade av idag. Det var under första banan på Medal of Honor : Airborne som jag stängde av och lovade mig själv att aldrig mer spela det. En dag senare så satt jag där igen om gjorde ytterligare ett försök att skjuta alla korkade tyskar med mina korkade vänner.

Medal of Honor : Airborne är ett rätt så gammalt spel nu som jag köpte på Ica för 99kr för ett tag sen. Airborne utspelar sig som sagt under andra världskriget och för att man ska skilja Airborne från alla andra andra världskriget spel så har EA gjort som så att man spelar som en fallskärmsjägare och börjar därför varje bana med att hoppa ut ur ett flygplan. Det är en rätt så bra idé eftersom man kan landa var som helst på banan. Problemet är bara att om man landar där det inte är skyddade zoner så dör man rätt så fort om man inte har lite tur att hitta skydd.

Det är svårt att dömma ett gammalt spel eftersom den grafiska utvecklingen går så himla fort men om jag ska jämnföra detta spelet med t.ex Modern Warfare 2 så ligger Airborne långt efter. AI:n i spelet är riktigt dålig och det har inget att göra med att spelet är gammalt. Ibland så kan man känna att spelet har roliga avsnitt men oftast så blir man bara förbannad på alla korkade AI:s som springer runt och buggar. Det finns många dåliga saker med detta spelet tyvärr och en av dessa när man siktar på fienderna. Ibland är det riktigt förjävligt svårt att träffa fienderna ibland efters siktet är så dåligt på de flesta vapnen och fienderna springer ibland runt som yra höns.

Som ni kanske märker på texten så är jag inte imponerad av detta krigsspel.

BETYG
Grafik : 6 av 10
Ljud : 7 av 10
Kontroll 6 av 10
Hållbarhet 6 av 10


Kommentarer


Kommentera inlägget här: