Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Lost in Nightmares

Kategori: Spel Recensioner

Jag har klarat av den första expansionen till Resident Evil 5 som kom för snart ett år sedan. Lost in Nightmares heter expansionen och handlar om när Jill och Chris utforskar grundaren till Umbrella Ozwell E. Spencer's herrgård. Herrgården är väldigt lik herrgården i första spelet så jag trodde att man skulle få spela första spelet igen. Men tyvärr så var det inte så.

Lost in Nightmares har den läskiga känslan som jag saknade i Resident Evil 5 men tyvärr så saknas fiender. De ända fienderna man stöter på i stort sett är några muterade giganter som slår en med ett gigantisk ankare. Jag saknar vanliga zombies och jag tror att att denna expansion hade blivit så mycket bättre om man hade fått spela första spelet fast med Resident Evil 5:s system.

I stort sett ända fienden i hela expansionen

Visst till en början var fienderna riktigt läskiga när de dök upp utan förvarning men efter ett tag så tröttnar man på dem. Ett annat minus med denna expansionen var att slutbossen var så tråkig.

Lost in Nightmares kostar 400 Ms Points vilket är ett mycket bra pris. Dock så får man ca 1timmes speltid plus nya karaktärer till Mercenaries Reunion läget.

BETYG
Grafik 9 av 10
Ljud 8 av 10
Kontroll 8 av 10
Hållbarhet 6 av 10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: