Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

S.Darko

Kategori: Film Recensioner

Nu har jag sett uppföljaren till en av mina absoluta favoritfilmer Donnie Darko. Donnie Darko är anledningen till att min blogg heter som den heter så ni kanske förstår hur mycket jag tycker om den filmen. Men nu tillbaka till uppföljaren som heter S.Darko vilket står för Samantha Darko.

Handling : Sju år efter sin brors död, är Samantha Darko på flykt ... från hennes söndertrasade hem, från hennes bisarra förflutna, och även från sig själv. Men när hon och hennes kompis Corey är strandsatta i en öde stad, blir de vittnen till en meteorit krasch som frakturer tid ... och börjar en nedräkning till slutet av världen. Sam måste nu förlita sig på den skrämmande visioner som pågår i hennes drömmar för att övervinna sitt egna mörka öde och ställa in tiden på rätt kurs igen innan allt hon vet är förstört!

Donnie Darko är en flummig film men S.Darko är extremt konstigt och inget alls underhållande. Jag hade inga höga förväntningar på denna filmen eftersom den fått så dålig kritik men jag ville verkligen ha en bra uppföljare till en av 00-talets coolaste filmer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: