Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Triss i filmer

Kategori: Film Recensioner

Jag har sett 3 hyfsat nya filmer och jag är glatt överaskad på 2 av dessa 3 filmer.

Den första filmen jag har sett är Inglourious Basterds med Brad Pitt i en av huvudrollerna. Basterds handlar om andra världskriget fast sett ur en lite annorlunda vinkling. Filmen börjar med att man får lära känna Hans Landa som är en Nazist som försöker leta upp alla judar som gömmer sig undan. Brad Pitt spelar en gruppledare som har i uppgift att ta död på så många nazister som möjligt medans hans största mål är att ta död på alla ledare i Nazityskland. Det är väldigt mycket skönt snack i filmen vilket är väldigt vanligt i Quentin Tarantions filmer.

Filmen är lite seg på sina ställen även om den är riktigt snyggt gjord så är det ingen film jag sätter mig och kollar på om och om igen. 


Andra filmen jag har sett är jennifers Body som är en skräckkomedi med Megan Fox och Amanda Seyfried i huvudrollerna. Filmen handlar om att Jennifer blir offrad till djävulen men eftersom hon inte är oskuld så blir hon istället en demon som måste käka upp sina klasskamrater för hålla sig fräsch. Handlingen och filmen är inte den bästa men det var lite skoj att se både Megan fox och Amanda Seyfriend i väldigt annorlunda roller. 



Sista filmen som jag såg igår var riktigt riktigt bra och handlar om Charlie Fineman (Adam Sandler) som har tappat greppet om verkligheten efter förlusten av sin fru och sina barn i terrorattackerna den 11:e september.

Men Charlies liv tar en positiv vändning när han stöter ihop med sin gamla rumskompis från college, Alan Johnson (Don Cheadle), som slits mellan kraven från jobbet och familjen. Båda männen blir berikade och upplysta av den återupptagna vänskapen som påminner dem om deras gemensamma band.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: