Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Dog Days

Kategori: Tvspel

Igår så fick jag ett mail där det stod att jag vunnit en exklusiv beta nyckel till Kane & Lynch 2 : Dog Days. Jag har nu testat spelet i kampanjläget och i arkadläget. I Kampanjläget så springer man runt i standen Shanghai och letar efter en tjej vad jag fattade det som. Poliser och annat folk gör allt för att stoppa en.

Kane & Lynch är rätt coola karaktärer men tyvärr så får man inte veta så jättemycket om dem i beta versionen. Jag tror beta versionen jag provade hade lite problem med ljudet eftersom videosekvenserna & rösterna i spelet var väldigt låga samtidigt som allt annat hördes väldigt mycket. När jag sedan provade arkadläget så försvann ljudet helt.  

Den stora skillnaden mellan första och andra spelet är att det andra har ett filter över sig. Filtret gör att allt ser ut att vara filmat med en dåligkamera och sedan lagts ut på Youtube med dålig kvalite. Detta filter gör att det blir en helt annan stämning på spelet men ibland så blir det bara för grötigt.

Det lilla man får spela i Dog Days är bättre än första spelet men det finns fortfarande saker att förbättra. Som t.ex när man skjuter ner fiender så känns det inte riktigt så njutbart som i andra spel. En annan dålig sak är AI:n som kändes lite för dataprogramerad.

I arkadläget så spelade man runda för runda där man skulle ta på sig massa pengar och sen överleva tills en skåpbil hämtade upp en. Efter varje runda så hade man möjlighet att köpa nya vapen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: