Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Demo tester

Kategori: Tvspel

Det har kommit en hel del demos till xboxen och jag tänkte skriva vad jag tyckte om dem.

MOTO GP 09/10
Första demot till testning blev Moto GP 09/10 som är ett motorcykelspel. Jag trodde i ärligheten namn att de hade slutat att göra dessa spel men jag hade alltså fel. Jag har testat Moto GP serien tidigare år och jag har aldrig varit direkt nöjd. Problemet med att köra motorcykel i spel är att fartkänslan och styrningen oftast inte är lite skoj eller bra som i bilspel och så är det även i detta.

Ingen höjdare alltså. Men jag tror säkert att de som gillar denna sport har lite skoj med det iaf.

DARKSIDERS
Andra spelet jag har testat är Darksiders som till en första anblick kan tros vara en ny God of War klon men istället så är det en blandning mellan God of War och Zelda. Det är inte många spel nu förtiden som liknar Zelda vilket är väldigt synd. Nintendo skulle behöva lite konkurrens.

Darksiders är alltså ett hack n´slash spel blandat med problemlösning vilket är kanon. Tyvärr så har jag lite svårt för designen på spelet som liknar World of Warcraft. Darksiders är absolut inget skitspel men heller inget jag lägger vantarna på nu i vår. Kanske kanske kan det bli ett reabacks köp till sommaren.


JUST CAUSE 2
Sista spelet jag har testat är en 30min lång demo på Just Cause 2. Just Cause 2 är utvecklat av svenska Avalanche Studios vilket man kan vara lite stolt över. Det första som slår mig när jag startar spelet är att grafiken har pyntats upp en hel del. Huvudpersonen ser lite coolare ut denna gången men tyvär så har han fortfarande lite intetsägande.

Problemet med första Just Cause var att storyn och karaktärerna kändes väldig påklistrade och var inte så engagerande. Samma problem känns det som om Just Cause 2 också har men inte lika tydligt. Detta blir inget köp för min del heller för fullpris men kanske när det ligger i reabacken så tar jag mig ett ex. En riktigt härlig grej med Just Cause är att man kan ta sig till exakt överallt på kartan och ingenting är kulisser. Ser man t.ex en bergstopp och man vill dit så tar man helt enkelt en hellikopter eller varför inte ett flygplan och åker dit.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: