Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

UFC 2010 & Split Second

Kategori: Tvspel

Jag har testat en demo på det kommande spelet UFC Undisputed 2010. Förra året provade jag UFC 2009 och jag vet inte om jag ser några större skillnader mellan spelen även om grafiken har förfintats lite och att animationerna är bättre. En annan lite större grej är att man kan skapa sina egna turnerningar och slåss mot alla möjliga folk över nätet.

Grafiken på alla fighters är skitsnygg men alla människor runt omkring ser väldigt stela ut.

Jag har också provat en demo på det kommande bilspelet Split Second. Split Second är ett arkadracing spel vilket innebär att det är väldigt orealistiskt och påminner en del om burnout spelen. Det som skiljer Split Second mot t.ex Burnout är att man kan samla ihop poäng genom att drifta eller hoppa. Man använder poängen till att förstöra för motståndaren.
T.ex så kan du få stora torn att välja på motståndarna samtidigt som du elegant tar ledningen.

Grafiskt så tycker jag Split Second är bra men tyvärr så var körkänslan inte den bästa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: