Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

5 film recensioner

Kategori: Film Recensioner

I Veckan så sa jag till Åsa att jag ville se mera film eftersom det är en av mina favoritsysselsättningar. Nu är det Måndag och vi har sett mängder med filmer under denna veckan.

När polisen Thomas Cravens 24-åriga dotter mördas på hans tröskel tror alla att Craven själv var det tilltänkta offret. Sakta men säkert får Craven emellertid reda på att hans dotter bar på en livsfarlig hemlighet och snart har han kastat sig ut i en brutal hämndaktion som leder långt upp i maktens korridorer.

Edge of Darkness var en rätt bra film med konspirationer men tyvärr så var slutet inte så bra som jag hade hoppats.



Sextonårige Lem bor på Planet 51, en värld som påminner om 1950-talets USA. Hans liv är lyckligt, tryggt och förutsägbart... ända tills det oförutsägbara inträffar!

Från ingenstans upp i det blå kraschlandar kapten Charles "Chuck" Baker med sitt rymdskepp mitt under ett grillparty hemma hos en familj. Helt omedveten om var hanlandat, placerar han stolt sin flagga i backen...men han inser snart att han inte är ensam. Bakom honom står en grupp grönhyade invånare och stirrar förundrat på honom. Chuck flyr i vild panik och noterar i sin brådska inte att invånarna är minst lika rädda som han själv är.

Helt okej animerad film med en hel del roliga inslag. Långt ifrån lika bra som min favoritanimerade film Hitta Nemo men helt klart sevärd om man gillar animerat.


Flint drömmer om att bli vetenskapsman och uppfinner allt från gående TV-apparater till hårväxtmedel och råttfåglar - till hans pappas stora förtret. En dag uppfinner Flint en maskin som kan producera mat av ingenting, bara genom en knapptryckning kan han få en utsökt hamburgare i sin hand. Men som vanligt för Flint är det något som går fel och maskiner flyger iväg genom staden och förstör allt i sin väg tills den försvinner upp bland molnen. Invånarna i staden är rasande på Flint – tills den dagen det börjar regna mat från himlen!

Först så ville jag inte se denna film eftersom jag tyckte den verkade fånig. Men efter att jag läst en recension på den så blev jag lite sugen på att se den. Dock så var den inte så bra som jag hade läst. Besviken!


De katolska skolflickorna Catherine och Rebecca bilar omkring i USA för att sälja biblar. En dag knackar de på hos Lobo, en grisig hallick som driver bordellverksamhet i sovrummet. Tillsammans med den mordiska sexsadisten Marla tar han de fromma besökarna i sitt våld och utsätter dem för hemska lekar. Men brudarna vägrar ge sig och efter en tripp till helvetet väntar en stenhård, skoningslös showdown.

Stefan hade sett en trailer till denna film som var så "dålig" att den blev bra men filmen var katastof dålig och är den näst sämsta filmen jag sett detta året.


Jane är mor till tre vuxna barn, äger en blomstrande restaurang i Santa Barbara och har, tio år efter skilsmässan, ett vänskapligt förhållande till sin exmake, advokaten Jake. Men när Jane och Jake reser bort tillsammans för deras sons collegeexamen börjar saker och ting bli komplicerade. En oskyldig måltid tillsammans leder till något ingen av dem hade kunnat förutse – en kärleksaffär. Då Jake är omgift med den mycket yngre Agness har Jane helt plötsligt blivit den andra kvinnan. Fångad mitt i den pånyttfödda romansen är Adam, en arkitekt som anställts av Jane för att designa om hennes kök.

It´s complicated är en romantisk komedi med båda nya & gamla stjärnor. Rätt så mysig film men ingen film jag skulle vilja se om och om igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: