Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live

Kategori: Tvspel

Denna veckan så dök det upp 3 stycken xbla spel. Det första jag provade var Voodoo Dice vilket är en typ av pusselspel där man styr en tärning med alla de 6 sidorna. När man kommer fram till ett block som visar siffran 2 så måste man rulla sin tärning så att man får upp siffran 2 på sin tärning. Det är lite smart spel men inget som kändes värt att betala 800Ms Points.

Det andra spelet jag provade var Ben 10 The Rise of Hex. Vilket är ett licensspel av den dåliga skolan. Ben 10 The Rise of Hex är ett sidoscrollade slagsmål spel med fruktansvärd spelkänsla. Detta är nog ett av årets sämsta XBLA spel. 800Ms Points får man betala för denna smörjan.

Katastrof grafik, Kontroll och spelkänsla

Det sista spelet jag testade denna veckan var det spelet jag längtade efter mest. Spelet är Doom 2 vilket är ett mycket klassiskt spel. Jag hade gärna sett att spelet hade piffats upp lite så att man kunde spelet på fullskärm på tv:n men annars så är jag nöjd. Jag har inte spelet så mycket Doom 2 i mitt liv om man jämnför med första Doom. Trial version av Doom 2 innehåller 2 banor vilket är lite snålt tycker jag men vill man spela resten av spelet så får man betal 800Ms Points för det. Det kan nog bli ett köp av mej om någon kompis vill spela i Co-op läget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: