Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Saw II Flesh & Blood

Kategori: Spel Intryck

Idag kom det ut en demo på det redan släppta Saw 2 spelet. Det passar ganska bra idag eftersom jag och Åsa kollade på en Saw film igår. Jag provade aldrig första Saw spelet och även om det fick mycket skit så ville tydligen utgivarna ha ett till spel. Demot börjar med att man sitter fast i en fälla och ska ta sig loss med hjälp av en skalpell. Efter man gjort det så får man lära sig kontrollerna lite smått. De funkar hyfsat trots att man springer jättesegt. Jag tycker om pusselna som man stöter på och det finns en del Saw känsla i spelet.

Detta är det första man får göra i demot. Du ska ta ut en nyckel som sitter under ögat

Grafiskt så tycker jag det ser helt okej ut faktist. Det är inte jättesnyggt men det funkar helt klart. En sak jag störde mig väldigt mycket på i demoversionen är att så fort man dog så fick man börja om från början. Jag hoppas inte det är så i hela spelet för då lär man bli riktigt sne.

När man möter denna "boss" så får man testa på att springa för första gången. Det funkar inte alls.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: