Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.45

Kategori: Tvspel

Denna veckan så kom det 3 spel. Det första jag provade var The Undergarden vilket är ett plattformsspel med pusselelement. Till en början så var det lite svårt att veta vad man skulle göra men det löste sig efter ett tag. Det var riktigt vackert och trevligt att spela men inget jag kommer lägga ner pengar på.

The Undergarden kostar 800Ms Points.

Det andra spelet jag provade denna veckan heter Guawange och är en klassiskt Shoot em up spel som verkligen inte var något för mig. Jag har aldrig gillat denna typen av spel och detta spelet var nog ett av de sämsta för egen del. 
 
800Ms Points får man även betala för detta vilket känns fruktansvärt onödigt enligt mitt tyckte. Jag kan verkligen förstå de som gillar denna typen av spel men då finns det mycket bättre varianter.

Sista spelet denna veckan var ett riktigt snyggt Xbox live spel men det hjälpte dock inte spelet från att känns väldigt ointressant. Spelet heter Faery : Legends of Avalon och är ett rollspel där du får skapa din egen karaktär i fallout/oblivion klass. Du får ända storleken på ögonen till längden på näsan vilket känns riktigt bra. Jag spelade dock med standard inställningarna. Träningsuppdraget var riktigt tråkigt och sen när man fick slåss så kändes det som en seg final fantasy wanna be. 

Jag kanske är lite hård mot detta spelet men jag kände mig inte inspirerad av det 1200MS Points kostar det iaf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: