Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Fantasy film

Kategori: Film Recensioner

Luft, vatten, jord, eld; fyra nationer sammanbundna av ödet. Eldnationen startar plötsligt ett brutalt krig mot de andra och ett helt århundrade går utan något hopp finns om att få ett slut på förödelsen. Slutligen ger sig den modige Aang ut i striden, då han inser att han är den ende Avatar vars krafter är så starka att han kan manipulera alla de fyra elementen. Aang slår sig ihop medKatara, somkan manipulera vatten, och hennes bror Sokka, för att försöka återskapa balansen i en krigshärjad värld.

The Last Airbender fick jag hög hype efter jag sett trailern till filmen. Nu när jag sett filmen så kan jag berätta att blev jag besviken. Jag hade väntat mig ett häftigt äventyr men skådespelarna fick filmen att kännas lite b. Helt okej äventyr men inte så bra som jag hade hoppats.




Historien kretsar kring en tonårig viking som lever på ön Berk, där det är en livsstil att slåss mot drakar. Snart är det dags för initiering, den stora chansen att visa sig värdig för hans stam och hans far. Men när han möter, och även blir vän med, en skadad drake vänds hans värld upp-och-ner.

Draktränaren var en posetiv överaskning för mig. Filmen början lite halvintressant men sen så blir det bättre. Filmen är gjord av skaparna till Kung Fu Panda. Draktränaren har inte lika många skämt men underhåller ändå. Det finns lite Avatar vibbar med draken vilket är lite skoj.
En av årets bästa Animationsfilmer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: