Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

NFS Hot Pursuit & Majin and the forsaken kingdom

Kategori: Tvspel

NFS Hot Pursuit kom idag ut på xbox live som jag skrev igår att det skulle göra. Nu när jag provat det så kan jag säga som så att det känns väldigt mycket Burnout Paradise. Visst är det av samma utvecklare men ändå. Dock så tycker jag det känns mer befriande att köra race här än vad det gjorde i Burnout. I Burnout så fanns det så många olika vägar att ta så då kollade man mer på kartan än på vägen. Vilket oftast resulterade i en krash.

I Hot Pursuit demot så får man testa på att spela som polis och då gäller det att ta fast 4 fortkörare. Spelet går fruktasvärt fort vilket är skoj men det blir svårkontrollerat tycker jag. Grafiskt så är det riktigt najs men man hinner aldrig riktigt njuta av det. Helt okej racingspel men inget jag kommer lägga mina pengar på när det släpps 18 November.

Majin and the forsaken kingdom är ett spel som jag har varit lite nyfiken på ett tag. Nu efter demotestet så är jag inte lika sugen längre. Grafiken är rätt okej men inget speciell och karaktären man spelar känns väldigt tråkigt intetsägande. Den store Majin däremot har fått en skönare design. Det ska bli intressant att se vad betyget blir på detta spelet men just nu känns det inte så lockande.


Ps idag släpptes även undead nightmare som expansion till Red Dead Redemption för 800Ms Points. Jag kommer antagligen titta närmare på det snart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: