Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.42

Kategori: Tvspel

Denna veckan så kom det 3 stycken spel varav 1 av dem var okej. Men mer om det senare.

Först ut är Costume Quest som är ett äventyrsrollspel. Spelet utspelar sig i halloween tider och karaktärer man är ska knacka dörr för att få godis. Efter någon dörr så öppnar ett fult troll eller vad det nu ska vara och tar din bror/syster. Spelmässigt så går det ut på att du letar efter skatter och sen slåss mot lite bad guys. Jag tröttnade rätt så fort på detta spel och det var nog för att teckensnittet i allt prat var så dåligt. Det var inte bara det som fick mig att tröttna men det fick bägaren att rinna över om man säger så.

Costume Quest kostar 1200 Ms points.

Andra spelet var ännu segare. Jag har aldrig fastnat för penka och klicka spel en Dream Chronicles fick peka och klicka spelen att kännas ännu segare och tråkigare än vad som är nödvändigt. Riktigt segt spel som jag inte orkade bry mig om det minsta.

Dream Chronicles kostar 800Ms Points

Sista spelet denna vecka var också det mest intressanta. Super Meat Boy heter det och är ett plattformsspel i N+ anda typ. Banorna går väldigt fort och ser man sig inte för så dör man väldigt mycket. Super meat Boy handlar om att Meat Boys flickvän Bandage Girl blir kidnappad av den elake DR. Fetus som hatar Super Meat Boy. Detta är verkligen motsattsen till Dream Chronicles och allt går verkligen fort. Visst du kommer dö mycket men man har kul på vägen.

Super Meat Boy kostar 800Ms Points men nångång i November så kommer priset att höjas till 1200Ms Points.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: