Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Veckans Xbox Live v.38

Kategori: Tvspel

Denna veckan så kom det mängder med spela för alla smaker.

Det första jag testade var Blade Kitten som är ett action/plattformsspel. Man spelar som en kattlik kvinna som kan klättra på väggar och döda fiender med sitt svävande svärd. Grafiskt så gillade jag stilen och komiken i mellansekvenserna. Men när man fick spela så kändes det inte lika skoj längre.

1200 MSP får du betala för Blade Kitten.

Alien Breed 2 : Assualt heter uppföljaren till det röjiga sci-fi liret som kom för några månader sedan. Detta spelet känns rätt så ovärt eftersom det är så pass likt orginalet. Visst är det skön action mot aliens men Lara Croft Guardian of the Light är mycket bättre.

800 MSP får du betala om du vill döda massa Aliens.

En annan uppföljare som kom igår var Death Spank : Thongs of Virtue. Detta spelat är också väldigt likt sin föregångare men nu är medeltiden utbytt mot krigstiden. Death Spank har fortfarande väldigt skön humor men jag hade velat se mer förändringar.

Death Spank kostar även det 1200MS points.

3:e och sista uppföljaren denna veckan är Serious Sam HD : The Second Encounter. Jag ägde detta spel på första xboxen men då kunde man spela delad skärm med en kompis vilket inte går nu. Visst är grafiken upphottad men jag kommer inte spendera några pengar på detta om jag inte kan lira tillsammans i samma soffa. Det går att spela över Xbox live men det orkar jag icke. Tycker du om överdriven och snabb action så kan det var värt att kolla in.

Serious Sam HD : TSE kostar även det 1200Ms Points

Kommentarer


Kommentera inlägget här: