Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Harry Potter : Dödsrelikerna Del 1

Kategori: Film Recensioner

Harry, Ron och Hermione tar sig an uppdraget att leta reda på och förgöra hemligheten bakom Voldemorts odödlighet: horrokruxerna. De tre vännerna är på flykt och har bara varandra att lita på. Men mörka krafter mitt ibland dem hotar att slita sönder vänskapsbanden.

Jag har aldrig varit något fan av Harry Potter men jag har ändå sett alla filmerna. Dock så tycker jag att de senare filmerna har varit rätt så tråkiga och sömniga. Dödsrelikerna utspelar sig ingenting på skolan vilket är en frisk fläkt men samtidigt så saknar man karaktärerna som fanns där. Jag är lite kluven till denna film, det är kul att den är lite annorlunda men samtidigt så saknar jag det som gjorde de första filmerna mysiga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: