Darkoo

Spel, Film och annat som förgyller tillvaron

Kinect Demos

Kategori: Spel Intryck

I Fredags så skaffade jag alltså en Kinect och har nu testat en hel del demos till den. Här kommer några korta intrycka av dem. Intrycken av Kinect Sports och Adventure kommer jag ta en annan dag då jag spelet lite mera.

KINECTIMALS
Kinectimals är lite som en tamagotchi där det gäller att leka med sitt utvalda djur. Det fanns lejon, tiger, geopard, puma och något mer djur jag inte kommer ihåg just nu att välja mellan. Spelet är ju till för småbarn så jag är inte så förvånad att det inte tilltalade mig. Dock så tycker jag grafiken var riktigt mysig och spelet hade sin charm. Dock så kommer jag aldrig spela det igen.

DANCE CENTRAL
Dance Central är ett av Kinect spelen som har fått högst betyg av recensenter. När jag testade demoversionen så fattade jag väldigt lite vilka rörelser man skulle göra för att få höga betyg. När Åsa provade efter mig så gick hon igenom träningsläget först och då fattade man desto mera. Kameran läste av kroppen väldigt bra men jag kommer nog aldrig skaffa detta då jag inte gillar att dansa i vardagsrummet.

KINECT JOY RIDE
Joy Ride skulle till en början vara ett gratis Xbox Live Arcade spel men efter några uppskjutningar så dyker det alltså upp som ett fullpris spel till Kinect. Kontrollen tycker jag var väldigt bristfällig och fordonen var även dem tråkiga att köra. Grafiskt så ser det väldigt simpelt och tråkigt ut. Jag hade säkert spelat spelet om det vart ett gratis spel men nu kommer det aldrig hända.

FANTASTIC PETS
Fantastic Pets känns som en dålig klon av Kinectimals med tråkigare grafik och töntigare djur. Det tog inte lång tid innan jag tröttnade på denna smörja till spel. Även detta spelet är ju till för de mindre men jag hade lätt valt Kinectimals framför detta.

YOUR FITNESS EVOLVED
Your Fitness Evolved testade jag lite på Gamex mässan i höstas och blev imponerad av följsamheten i rörelserna. Designmässigt så är det väldigt avskalat men funkar faktist mycket bra som ett tränings spel. Demot var däremot lite väl sparsmakat och visade inte upp så mycket från det hela spelet. Dock så blev jag lite mer sugen på att se vad som finns mer att göra.

ZUMBA FITNESS
Zumba är även det ett träningsspel med fokus på dans. Jag och Åsa testade demot tillsamms men det var väldigt svårt att veta vad man skulle göra för steg och rörelser de första gångerna och det var även svårt att se om man gjorde fel. Däremot så blev man faktist rätt så trött efter bara någon låt så träningsmässigt funkade det iaf. Jag hade dock velat veta vilket typ av rörelse man ska göra innan den kommer så som i Dance Central.

BODY AND BRAIN EXERCISES
Body and Brain är även det ett träningsspel till Kinect men här tränar man mer hjärnan än kroppen. DR.Kawashima spel har tidigare kommit till Nintendo DS och har varit väldigt populära för den äldre målgruppen. Spelet är säkert rätt bra om man gillar liknande spel men demot var riktigt dåligt. Man fick prova på ett minispel där det gällde att skicka bilar med olika färger till rätt ställe med hjälp av sina armar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: